خبر فوری

امان‌الله ماندگاری: اعزام 650 زائر حج تمتع از هرمزگان در قالب 6 کاروان زیارتی به مکه مکرمه

هرمزبان:مدیرحج و زیارت استان هرمزگان گفت: از 23 شهریورماه امسال 650 زائر حج تمتع در قالب 6 کاروان زیارتی به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،امان‌الله ماندگاری در همایش متمرکز حج تمتع در شهرستان بستک در جمع زائران اهل سنت با اشاره به تهمیدات این سازمان به منظور اعزام زائران حج تمتع استان هرمزگان به مکه مکرمه، اظهار داشت: برای اعزام به حج تمتع در سال جاری، در هرمزگان دارندگان اسناد ثبت نامی تا تاریخ بیست اسفند سال 84 در اولویت اعزام قرار داشتند.

وی با بیان اینکه بر این اساس و با توجه به سهمیه تعیین شده برای استان، امسال در مجموع 650 زائر از هرمزگان به حج تمتع اعزام می‌شوند، افزود: این زائران در قالب شش کاروان به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

ماندگاری با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌های حج تمتع در استان هرمزگان از 23 شهریور ماه سال‌جاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از تعداد کل 650 زائر حج تمتع اعزامی از این استان 54 درصد مرد و 46 درصد زن هستند.

به گفته وی همچنین امسال مسن‌ترین فرد اعزامی به حج تمتع از استان هرمزگان خانمی 89 ساله و کم سن ترین آن‌ها پسر جوان 17 ساله است.

مدیرحج و زیارت استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از تعداد 6 کاروان اعزامی به حج تمتع از استان هرمزگان در سال جاری، 2 کاروان شیعه و 4 کاروان اهل سنت اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به این که امسال نیز اعزام کاروان‌های حج تمتع هرمزگان از فرودگاه بندرعباس و بوشهر انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر صددرصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان هرمزگان تکمیل و مدارک زائران برای صدور ویزا ارسال شده است.

ماندگاری در ادامه با یادآوری برنامه‌های مقدماتی و آماده سازی زائران هرمزگانی برای اعزام به این سفر معنوی، اظهار داشت: در این راستا بر اساس سرفصل‌های تعیین شده از سوی سازمان حج و زیارت بیش از 12 دوره آموزشی با استفاده از امکانات سمعی و بصری و با حضور روحانیان و مساعدت عوامل کاروان‌ها در فواصل زمانی تعیین شده از زمان آغاز ثبت نام تا قبل از اعزام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر دوره‌های آموزشی ذکر شده، چند دوره آموزشی عمومی متمرکز نیز با عنوان همایش متمرکز آموزشی پیش‌بینی شده که در این همایش‌ها تمامی زائران حج تمتع هرمزگان به صورت همزمان شرکت کرده و آداب و مناسک حج را فرا می‌گیرند.

مدیر حج و زیارت استان هرمزگان گفت: در این همایش که با هدف آشنایی حجاج با آداب و مناسک خانه خدا و اجرای نمادین مناسک حج برگزار می‌شود، حج گزاران استان ضمن اجرای نمادین مناسک حج تمتع، آموزش‌های لازم برای به جای آوردن فرامین حج را با حضور روحانیان معین و معینه فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: در همایش آموزشی توجیهی مزبور در استان هرمزگان تمامی برنامه‌های سفر حج از جمله قوانین و شرایط فرودگاه، قوانین و مقررات کشور عربستان و مناسک حج از بدو خروج از کشور، حضور زائران در مشاعر، بیت الله الحرام، میقات، عرفات، مزدلفه، منا و قربانگاه به صورت مصور برای آموزش حج گزاران بازسازی می‌شود.

ماندگاری افزود: همچنین در این همایش روحانیان برگزیده اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف، عناوین و سرفصل‌های دوره‌های آموزشی ویژه زائران قبل از اعزام، مناسک، مسائل عبادی از جمله تصحیح قرائت نماز و سایر موارد را به حج گزاران استان آموزش می‌دهند.

گفتنی است، امسال ثبت نام شدگان حج تمتع نسبت به سال گذشته 20درصد افزایش داشته است./خبرآنلاین

 (لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید