خبر فوری

حضور خیرین مدرسه‌ساز در همایش سواحل مکران نماد توسعه مشارکت‌های مردمی است

به گزارش هرمزبان،دانش هاشمی‌پور ظهر امروز در حاشیه همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه خاص دولت تدبیر و امید به رشد شاخص‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته جنوب و جنوب شرق کشور، بیانگر عدالت گستری و نگاه همه‌جانبه دولت است.

وی افزود: حضور بیش از 200 خیر سراسر کشور و همچنین خیرین مقیم کشورهای منطقه و اعلام حمایت و همراهی و همکاری با دولت در توسعه زیرساخت‌های آموزشی، تامین تجهیزات و همچنین حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت، نشان از نوع‌دوستی بی‌نظیر خیرین نیکوکار و موفقیت دولت در ایجاد جو اعتماد و وفاق و همدلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: جامعه خیری استان هرمزگان با مشارکت مثال‌زدنی اعضای خود در این همایش که با مدیریت رئیس پرتلاش مجمع خیرین استان و راهبری اداره‌کل نوسازی مدارس استان انجام شد، بیانگر اراده این عزیزان در همراهی و همکاری با آموزش و پرورش استان است.

هاشمی‌پور با اشاره به حمایت خیرین نوع‌دوست از برنامه‌های آموزش و پرورش، بیان داشت: کارنامه خیرین استان هرمزگان در حمایت از آموزش و پرورش هرمزگان خصوصا در دولت تدبیر و امید درخشان است که قطعا این سرمایه مهم پشتوانه قابل اتکایی برای پیشبرد شایسته برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سراسر استان است.

این مسؤول با تاکید براینکه استان هرمزگان به لحاظ محرومیت و شرایط خاص جغرافیایی،در بخش زیرساخت‌های استاندارد آموزشی نیازمند توجه مضاعف دولت و همراهی خیرین عزیز است، خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت در صراحت‌گویی، شفافیت و صداقت در بیان واقعیت‌ها، بر وجود مشکلات زیرساختی فضاهای آموزشی، وجود مدارس تخریبی،کمبود امکانات و تجهیزات و منابع در استان هرمزگان تاکید داریم که این امر به معنی نادیده گرفتن دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید و حسن توجه و همکاری بی‌بدیل خیرین عزیز نیست.

هاشمی‌پور در همین راستا گفت: برای رفع چالش‌های آموزش و پرورش دولت با حمایت همه جانبه و توجه ویژه به منابع ،در حوزه زیرساخت‌ها، تحولی جدی را در این بخش ایجاد کرده است بطوری‌که در سه سال گذشته بیش از چهار میلیون مترمربع در کشور مدرسه ساخته شده است که سهم استان هرمزگان در این سه سال 337 پروژه استاندارد با یک هزار و 400 کلاس درس بوده است.

وی ادامه داد: سهم مشارکت خیرین نیکوکار استان هرمزگان که همراهی آنان با دولت در سطح کشور بی‌نظیر است، 136 پروژه با 601 کلاس درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با اشاره به دغدغه وجود کلاس‌های تخریبی در هرمزگان، اظهار کرد: با تلاش صورت‌گرفته در دولت تدبیر و امید تعداد این کلاس‌ها به هزار و 800 کلاس درس کاهش یافته است.

وی منابع مالی نوسازی مدارس هرمزگان را بیش از 173 میلیارد تومان اعتبار مصوب اعلام کرد و بیان داشت: سیمای توسعه در آموزش و پرورش هرمزگان با نگاه خاص دولت و راهبری استاندار هرمزگان در جایگاه رئیس شورای آموزش و پرورش استان، در پیوند با مشارکت‌های مردمی و حمایت کم‌نظیر خیرین نیکوکار، دارای چشم‌انداز روشن است که امیدواریم بتوانیم خدمتگزارانی شایسته برای مردم شریف استان باشیم.

هاشمی‌پور همچنین از آموزش و پرورش به‌عنوان موتور محرک توسعه یاد کرد و گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان تامین کننده سرمایه انسانی کشور نقش غیر قابل انکاری در توسعه همه جانبه دارد چرا که سرمایه انسانی شاخصه اصلی توسعه یافتگی است.

مدیرکل آموزش و پرروش هرمزگان در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده در حاشیه همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران، افزود: با مقام عالی وزارت، نماینده مردم شریف هرمزگان و همچنین سایر مسوولان کشوری و منطقه‌ای، علاوه بر بازدید از برخی مدارس و شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی یک پروژه خیری مشارکتی،با فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری نیز دیدار داشتیم که در این دیدار آقای فانی بر عدالت‌گستری به‌عنوان یکی از مباحث جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است، تاکید کرد.

به گفته هاشمی‌پور، مقام عالی وزارت در این همایش با بیان اینکه چهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان از فضای آموزشی خوبی برخوردار نیستند، بر توجه جدی دولت به توسعه‌یافتگی این بخش تاکید کرد.

وی همچنین گفت: تبیین و تشریح راهبردها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسط مقام عالی وزارت، تدابیر راه‌گشا برای رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت، تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش زیرساخت‌های آموزشی، توسعه مشارکت‌های مردمی و قدرشناسی از همراهی خیرین نیکوکار، ازجمله دستاوردها این همایش بود که با هدف برقراری عدالت آموزشی و رفع کاستی‌ها و مشکلات برگزار شد.

به گزارش فارس، دومین همایش خیرین توسعه سواحل مکران با عنوان «خیرین مدرسه‌ساز در سواحل مکران» با رویکرد عدالت آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس هرمزگان، جمعی از مسوولان کشوری و منطقه‌ای در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین 200 خیر مدرسه‌ساز، در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید