خبر فوری

حجت الاسلام منصور هاشمی: شجره‌نامه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس رونمایی می‌شود

هرمزبان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از رونمایی شجره نامه امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس برای نخستین بار همزمان با دهه کرامت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام منصور هاشمی در نشست خبری با موضوع برنامه های دهه کرامت و طرح تکریم امامزادگان اظهار داشت: امامزاده سید مظفر(ع) در بندرعباس نوه نسل چهارم امام موسی کاظم علیه السلام است که در بین مردم از جایگاهی رفیعی برخوردارمی باشد.

وی با بیان اینکه این آستانه مقدس که از نظر حضور و تعداد جمعیت زائر جزو 50 امامزاده برتر کشور به شمارمی رود، بیان داشت: تاکنون بسیاری از مردم از این آستانه مقدس کرامات و حاجت هایی زیادی گرفته اند.

مدیر کل اوقاف هرمزگان در این رابطه از راه اندازی دفتر ثبت کرامات امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس خبر داد و افزود: اوقاف بنا دارد با راه اندازی این دفتر، نسبت به حفظ کرامات امامزاده های دارای شجره استان جهت آشنایی بیشتر نسل های آینده با جایگاه این آستانه ها اقدام کند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه در خصوص برنامه های دهه کرامت و طرح تکریم امام زادگان گفت: این کار از شب گذشته با تجلیل از دختران سادات به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور خدام بارگاه آن حضرت آغاز شده است.

وی تجلیل از خادمان افتخاری و هیات امنا فعال، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان، تجلیل از زنان فعال حوزه فرهنگی با محوریت حجاب و عفاف، شعر و مولودی خوانی با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) را از جمله برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه اعلام کرد.

به گفته مدیر کل اوقاف هرمزگان، طرح تکریم امامزادگان از 29 مرداد تا شش شهریور در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می شود.

هاشمی با بیان اینکه امسال با اجرای برنامه های فرهنگی نسبت به معرفی هفت بقعه شاخص اقدام می شود، گفت: در این طرح که هدف آن معرفی امامزادگان به مردم است، کرامت های امامزادگان بیان و شجره نامه های آنها نیز در معرض دید همگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این امامزادگان شامل سید مظفر(ع) و سید کامل(ع) در بندرعباس، امامزاده سید مظفر(ع) در قشم، امامزاده شاه صفی الله(ع) در هماگ، امامزاده سید سلطان محمد(ع) و امامزاده سید محمود(ع) در رودان، امامزاده شاه مرعش(ع) در میناب می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تعداد امامزاده ها و بقاع متبرکه در سطح این استان را 717 مورد اعلام کرد که از این تعداد 26 امامزاده محوری دارای شجرنامه هستند.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کرامات امامزادگان خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: هرقلمی که در جهت تکریم امامزادگان و امور خیر رقم بخورد، کمک بسیار موثری به ترویج فرهنگ وقف و تحقق بهتر برنامه های اوقاف و امور خیریه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید