خبر فوری

تعداد ورودی‌ها به حرفه مهندسی در هرمزگان رضایت‌بخش نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،غلامحسین شیری در بازدید از نحوه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی و معماران تجربی اظهار کرد: پذیرش در این آزمون بر اساس کسب حد نصاب است و رقابتی بین داوطلبان برای پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه تعداد پذیرفته‌شدگان سال گذشته این آزمون در استان هرمزگان رضایت‌بخش نبوده است، گفت: در برخی از رشته‌ها تعداد پذیرفته‌شدگان زیر 10 درصد بوده که در یکی از رشته‌ها از 314 نفر شرکت‌کننده فقط یک نفر پذیرش شده بود و این نیازمند آسیب‌شناسی جدی است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، این آمار را باید از زمان تحصیل دانشجویان آسیب‌شناسی و مشکل اصلی در تعداد کم پذیرفته‌شدگان پیدا کرد.

وی در ادامه به تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون اشاره کرد و بیان داشت: امسال دو هزار و 687 نفر از مهندسان، 57 نفر کاردان فنی و پنج نفر معمار تجربی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که از مجموع دو هزار و 998 نفر شرکت کننده، 656 نفر خانم و 2 هزار و 342 نفر آقا هستند.

شیری ادامه داد، در این آزمون مهندسانی که سه سال از زمان فارغ‌التحصیلی آنان گذشته و کاردانانی که پنج سال از زمان دریافت مدرک تحصلیی آن گذشته در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، ترافیک، برق و نقشه‌برداری با هم رقابت می‌کنند.

به گفته وی، مفاد این آزمون مباحث بیست و دوگانه مقررات ملی ساختمان است که مهندسان پس از پذیرفته شدن در این آزمون می‌توانند پروانه اشتغال به کار از اداره‌کل راه و شهرسازی استان دریافت نموده و رسما وارد حرفه مهندسی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان داشت: برای افرادیکه در این آزمون 50 درصد نمره حدنصاب را کسب کنند پس از ارایه سوابق حرفه ای و مدارک لازم پروانه اشتغال بکار صادر می شود.

وی در پایان با بیان اینکه نتایج این آزمون آبان‌ماه اعلام می‌شود، افزود: نوبت دوم آزمون نیز بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید