خبر فوری

اهدای خون اهدای زندگی / نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان

اهدای خون اهدای زندگی / نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: شمار مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش یافته است و با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز اخیر با کاهش روبه رو می‌شود.

وی افزود: اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

زارعی از شهروندان خواست که اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در شب‌های قدر هر چه سریعتر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان افزود: در شب‌های قدر نیز ده مرکز ثابت و سیار از ساعت ۲۱ تا پایان مراسم به اهدا کنندگان خون خدمات رسانی می‌کنند.

زارعی افزود: در ماه مبارک رمضان هم شهر‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم صبح‌ها از ساعت هشت و نیم صبح تا سیزده وعصر‌ها بعد از افطار تا ساعت ۲۳.۳۰ دقیقه آماده خدمات به اهداکنندگان خون است.

هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد گفت: عمده مصرف خون در استان بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

زارعی گفت:شهروندان برای اهدای خون خود به مراکز خونگیری در شهرستان بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ مراجعه کنند.
مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون را اهدا کنند. / باشگاه خبرنگاران جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید