خبر فوری

هرمزگان استانی ناامن برای قاچاقچیان مواد مخدر است

هرمزبان: رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تلاش دست اندرکاران در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: با تلاش های انجام شده ، هرمزگان استانی ناامن برای قاچاقچیان مواد مخدر است.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار داشت:اگر قاچاقچیان هرمزگان را برای عبور مواد مخدر انتخاب کرده اند،مرتکب اشتباه شده اند و در همین استان به سزای اعمالشان می رسند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در استان هرمزگان مصمم به برخورد با حمل کنندگان، توزیع کنندگان و خریداران مواد مخدر است و در این راستا قاطع عمل کرده و هیچ ملاحظه ای نمی کند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه مواد مخدر، سومین جرم رایج در هرمزگان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 72 تن مواد مخدر کنندگان با دستور مقام های قضایی و با تلاش پلیس مواد مخدر، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(ع) کشف و ضبط شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه در همین راستا بیش از 150 باند مواد مخدر متلاشی و ده ها خودرو ضبط شده ، گفت: احکام بسیاری از حمل کنندگان مواد مخدر صادر شده است

وی با اشاره به فراوانی برخی جرایم در هرمزگان ، گفت: 10 جرم بیشترین فراوانی را از لحاظ ورودی پرونده ها به دادگستری دارا هستند که بالاترین آن به سرقت اختصاص دارد.

این مقام مسوول ابراز داشت: اگرچه سرقت اولین جرم رایج در هرمزگان است اما این جرم در سال گذشته در مقایسه با سال 92، هفت درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام اکبری ضرب و جرح عمومی و مواد مخدر دومین و سومین و تهدید را چهارمین جرم از لحاظ فراوانی در هرمزگان اعلام کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان ابراز داشت: توهین به اشخاص، جرح غیر عمدی و خیانت در امانت از دیگر جرم های رایج در استان هرمزگان هستند.

به گفته مقام ارشد قضایی استان ، دستگاه قضایی هرمزگان سال گذشته موفق بوده در جهت کاهش پرونده و سرعت در رسیدگی با 8/25 درصد کاهش پرونده، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران در استان، اظهار داشت: در همین راستا از 10میلیون و 626هزار و 249مترمربع از اراضی دولتی به ارزش بیش از 150 میلیارد رفع تصرف شده است.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز بیش از 120مورد رفع تصرف، تخریب و قلع و قمع در اراضی تصرف شده دولت با دستور قضایی انجام شده است.ک/3

انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید