خبر فوری
بازار رمضان شهرستان جاسک
بازار رمضان شهرستان جاسک

بازار رمضان جاسک هرگز تنظیم نشد که نشد!

هرمزبان: بازار رمضان شهرستان جاسک همچنان چشم انتظار تدبیر مسئولان استانی و شهرستانی است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، سیزده روز است که ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا آغاز شده است.

ماهی که عبادت خداوند رنگ پر رنگی به خود گرفته اما متاسفانه بازهم مانند سنوات گذشته تامین و افزایش قیمت‌ها اقلام این ماه به دلهره مردم تبدیل شده به نوعی که اکثر مردم ضعیف و متوسط جامعه نگرانی‌هایی دربر دارد.

قیمت بعضی کالاها اساسی در این ماه با افزایش چشمگیری مواجه است در حالی که باید با توجه به نیاز مبرم مردم روزه‌دار قیمت‌ها در این بندرساحلی مناسب باشد تا پدر خانواده سر سفره افطاری شرمنده زن و بچه‌های خود نباشند.

همان طور که در این ماه مردم ناچارند به خرید اقلام مورد نیاز اما با وجود گشت‌های متعدد ستاد تنظیم بازار در این شهرستان، روزه‌داران جاسکی مزه ارزانی کالاهای رمضان را تا به امروز نچشیدند.

اما در بازار شهر جاسک خرما، شکر، ماست، شیر پاستوریزه، گوشت قرمز، ماهی، روغن، حبوبات، پودر ژله و کرم کارامل مشاهده می‌کنیم که قیمت ها معمولا چند برابر افزایش پیدا کرده است، به گونه‌ای که باعث گله‌مندی هم کسبه و هم مردم شده است.

طرح ضیافت برای تنظیم بازار رمضان جاسک

علی نجفی رییس صنعت، معدن و تجارت در این خصوص گفت: حوزه فعالیت این اداره در ماه مبارک رمضان در طرح ضیافت که این طرح از ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۴ خردادماه سال‌جاری به مدت یک ماه در سطح شهرستان ادامه دارد.

وی افزود: در حوزه بازرسی از ۱۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه امسال ۶۱۷ بازرسی ۳۹ پرونده به ارزش ۳۷ میلیون ۹۹ هزار ریال در سطح بازار این شهرستان تشکیل شده است.

رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان جاسک با بیان اینکه پل ارتباطی ما با مردم سامانه ۱۲۴ است، ادامه داد: با توجه به وسعت این شهرستان برای اجرای طرح مذکور از ظرفیت دهیاری‌ها، شوراها، بسیج و سپاه در خصوص منابع گرانفروشی، تخلفات و احتکار درخواست همکاری داشتیم تا این طرح در این ماه با موفقیت اجرا شود.

نجفی اضافه کرد: در ستاد تنظیم بازار در طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان نمایشگاهی با نام این طرح در مرکز شهر جاسک برپا کردیم و کالاهای حمایتی از جمله شکر، مرغ، حبوبات، گوشت بین مردم توزیع کردیم.

این مقام مسؤول در پایان خاطر نشان کرد: با هدف تنظیم بازار در حال حاضر در سطح شهرستان بیش از ۷۸ تن شکر، ۸ تن گوشت، ۱۵ تن مرغ جذب کردیم و همچنین قیمت گوشت توزیعی در این طرح ۳۴ هزار ۵۰۰ تومان، مرغ ۱۰ هزار ۸۰۰ تومان و شکر ۳ هزار ۷۰۰ تومان است. / خبرگزاری فارس

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید