خبر فوری
مرمت بناهای تاریخی شاخص استان هرمزگان با اعتبارات ملی

مرمت بناهای تاریخی شاخص استان هرمزگان با اعتبارات ملی

هرمزبان: عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از مرمت بناهای تاریخی شاخص استان خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، عباس نوروزی اظهار داشت: سه بنای تاریخی شاخص استان از محل اعتبارات ملی مرمت اساسی می‌شوند.

وی افزود: اعتبارات مرمت امسال بر روی سه بنای شاخص تاریخی استان متمرکز شده است.

نوروزی این بناها را شامل قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، تلگراف خانه ی جاسک و امارت کلاه فرنگی (گمرک قدیم بندرعباس) عنوان کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای مرمت این بناهای تاریخی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ابنیه تاریخی مرمت شده در سال گذشته را ۲۷ بنا برشمرد.

نوروزی تصریح کرد: آثار باستانی و بناهای تاریخی جلوه‌ای از تاریخ و فرهنگ مردم آن دیار به شمار می‌رود.

وی افزود: حفظ و حراست از آثار باستانی و بناهای تاریخی در حقیقت نگهداری از تاریخچه فرهنگی و هنری است.

نوروزی گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همه سعی و تلاش خود را برای این مهم به کار می‌بندد. / ایسنا

سه بنای تاریخی شاخص در هرمزگان مرمت می‌شود

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید