خبر فوری

۵۴۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبخیزداری در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، ابراهیم جعفری تختی نژاد معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ۵۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وی افزود:با توجه به اثر بخشی ابخیزداری در حفاظت خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و اشتغال این مبلغ برای اجرای پروژه های آبخیزداری اختصاص داده شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ازاین مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای آبخیزداری، ۶ و نیم میلیاردتومان فنی، ۴ و نیم میلیارد تومان یگان و ۷۵۰ میلیون تومان ترویج و تخصیص یافته است.

ابراهیم جعفری تختی نژاد با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات ابخیزداری در سال ۹۸ خبر دادو افزود: مجموع این اعتبارات برای ۲۹ حوزه و ۱۱ شهرستان و جزیره قشم برای اجرای پروژه‌های ابخیزداری و ابخوانداری صرف خواهد شد.

وی افزود: امسال پروژه‌هایی در قالب عملیات مکانیکی، بیومکانیکی وبیولوژی در سطح ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام می‌شود وبا توجه به تزریق اعتبارات استانی قطعا استان به یک کارگاه عظیم ابخیزداری تبدیل می‌شود.

معاون ابخیزداری منابع طبیعی هرمزگان گفت: سال ۹۷ با مشارکت مردم ۵۱۰ سازه ابخیزداری در قالب دربند و کش بند در شهرستان بشاگرد اجرا شده که قطعا امسال دوبرابر میزان سال گذشته پروژه اجرا خواهیم کرد و شاهد یک نهضت آبخیزداری در بشاگرد خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط خاص بشاگرد و ضرورت اجرای سازه‌های آبخیزداری افزود: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان بشاگرد، باران‌های فصلی رگباری و فقر پوشش گیاهی نیازمند اجرای دربند وکش بند برای حفظ رسوبات حاصلخیز محصولات کشاورزی هستیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید