خبر فوری

برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به مدیران انقلابی نیاز است/ دولت چقدر در تحقق وعده‌های خود موفق بوده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، در هفته گرامی‌داشت شهیدان رجایی و باهنر، به بیان بیلان عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در استان هرمزگان پرداخته می‌شود که در جای خود، اقدامی قابل ستایش است و ستایش‌آمیزتر اینکه، کارکرد یک‌ساله وزرا و دولت‌مردان نیز در بوته نقد منصفانه تحلیلگران و ناظران، قرار گیرد.

در مقام بررسی و تحلیل کارنامه دولت یازدهم که به دولت تدبیر و امید شناخته می‌شود، صحبت زیاد است که مجال پرداختن به همه آنها نیست منتهی به مصداق روایت حضرت علی علیه‌السلام؛ «رحم‌الله امرء عرف من أین و فی أین و الى أین..» خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده و در کجا قرار گرفته است و به سوی کجا می‌رود، اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت به کارنامه یازدهمین دولت پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی.

از جمله شاخص‌هایی که عملکرد دولت را می‌توان با آن محک زد و سنجید، قانون اساسی، فرامین رهبری و مطالبات مردمی است.

اینکه دولت فعلی تا چه میزان در این شاخص‌ها نمره قبولی گرفته است امری است که مردم و نقدکنندگان منصف، پاسخ آن را خواهند داد، اینجانب اما به‌عنوان عضوی از پیکره اصحاب رسانه، اشاره‌ای به نقاط قوت و ضعف کابینه تدبیر و امید در استان هرمزگان خواهد پرداخت.

بهره‌برداری از ده‌ها طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی از محاسن دولت‌های پس از انقلاب اسلامی بوده که خدمات دولت یازدهم نیز در همین راستا قابل تقدیر است اما سؤال اینجاست آیا دولت تدبیر و امید در برابر وعده‌های انتخاباتی مانند ایجاد اشتغال، مهار تورم، شکوفایی اقتصادی، بازگرداندن اعتبار به گذرنامه ایرانی، رفع تحریم‌های ظالمانه و رفاه مردم به ویژه در استان به واقع محروم یا از نگاه دولت‌مردان اقتصادی هرمزگان موفق بوده است یا خیر؟

فرامین ده‌گانه رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، تا چه اندازه، وقت و نیروی دولت‌مردان را به خود اختصاص داد؟ تا چه اندازه، دولتمردان توانستند اصل 44 قانون اساسی را در عمل، پیاده کنند؟ مطالبات و درخواست‌های به‌حق مردم به کجا انجامید؟ پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان چه شد؟ در عرصه بین‌الملل، برجام آیا توانست حقوق از دست رفته جمهوری اسلامی، بازپس بگیرد؟ برنامه هسته‌ای کشور، پس از برجام، با قدرت ادامه دارد؟ آمار بیکاری، طلاق، اعتیاد و …به ویژه در استان هرمزگان کاهش یافت؟ رشد علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور همچنان سیر صعودی دارد؟ و نکته آخر اینکه مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دو سال قبل با قصد تبدیل تهدید تحریم به فرصت برای درمان اقتصاد براساس مدل جمهوری اسلامی این نسخه شفابخش اعلام کردند.

این درحالی است که اکثر قریب به اتفاق اساتید اقتصادی کشور معتقدند مشکلات و بحران‌های فعلی اقتصاد کشور مربوط به تحریم‌ها نیست بلکه مشکل اصلی ساختار بیمارگونه اقتصاد داخلی کشور است که نمونه بارز آن وجود مدیرانی با فیش‌های نجومی می‌توان ذکر کرد.

قطعا برای اجرای نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی به مدیران انقلابی نیاز است، باتوجه به نام‌گذاری امسال “اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل” انتظار است مسؤولان محترم در استان هرمزگان پس از گذشت شش ماه از سال برنامه‌های عملیاتی خود را با اهداف کمی زمان‌بندی شده و تعیین دقیق اقدام‌های عملی جهت تنویر افکار عمومی اعلام کنند.

به یقین، پاسخ به این پرسش‌ها، موجب افزایش اعتماد عمومی مردم به دولت که به تعبیر امام(ره) ولی نعمتان مدیران هستند و باعث یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، جاودان..

—————————————————————————–

یادداشت از پرویز سالاری سردری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس

—————————————————————————–

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

توجه: این مطلب از دیگر خبرگزاری ها نقل شده است و نقل مطالب، به معنای تأیید و یا رد محتوای نقل شده نیست و صرفاً جهت اطلاع خوانندگان هرمزبان منتشر می شود.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید