خبر فوری

بلاتکلیفی سرمایه یک‌هزار میلیاردی در بخش نخیلات

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ابوطالب جوادی اظهار داشت: اتحادیه تعاون روستایی، خرما را کیلویی دوهزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده در حالی که در بازار آزاد، کیلویی ۱۲هزار تومان به فروش می‌رسد که این مسئله زیبنده نیست.

وی ادامه داد: مجموعه معادلات خرما به همین شکل است و استان هرمزگان بیش از ۱۴۰ هزار تن تولید خرما دارد که هیچ‌کس برای آن تعیین تکلیف نمی‌کند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان بیان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه در بحث نخیلات و کشاورزی بلاتکلیف مانده و کسی برای آن برنامه‌ای ندارد.

ابوطالب جوادی خاطر نشان کرد: متولی این وضعیت در وهله اول اتاق بازرگانی است که باید راه را برای بسته‌بندی و عرضه خرما به خارج از کشور باز کند که متاسفانه در استان هرمزگان، اتاق بازرگانی و رییس آن هیچ تدابیری در این زمینه‌ها ندارد.

وی ابراز داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه با عنایت به اینکه در سفارتخانه‌ها شاخه‌ای به نام شاخه بازرگانی و اقتصادی وجود دارد باید زمینه را برای معرفی محصولات در خارج کشور و بازدید میدانی خریداران از کشتزارها فراهم کند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان با بیان اینکه کشاورز نمی‌تواند هم کشاورزی کند و هم بازرگانی؛ گفت: اداره‌کل امور اقتصادی استانداری هرمزگان باید جلسه‌ای را تشکیل، و راهکار ارائه دهد و بازار فروش را برای کشاورزان ایجاد کند که تشکیل کارگروه فروش محصولات کشاورزی نوشداروی این مشکل است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید