خبر فوری

جذب حداکثری از مهمترين برنامه های بسيج هرمزگان در سال جاری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سردار رضا ترابی در همایش «روز کارمند و قشر بسیج کارمندی» که با حضور خانواده شهدا، فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات، مدیران و کارمندان در سالن همایش های آب منطقه ای برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت.

وی از جذب حداکثری به عنوان یکی از راهبردهای مهم بسیج طی سال گذشته و امسال یاد کرد و افزود: در سال 94 حرکت بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت و آمار جذب پارسال نسبت به سال های قبل بی نظیر بود و این روند باید در سال جاری ادامه یابد اما باید این مهم به صورت هدفمند صورت گیرد.

سردار ترابی، اهل سنت و بانوان را جامعه هدف طرح جذب بسیج در سال 95 معرفی کرد و گفت: حدو 35 درصد از جمعیت استان هرمزگان را اهل سنت و 50 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

وی با یادآوری اینکه اهل سنت هرمزگان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس حضوری فعال داشته و در این راه شهدای عزیزی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، عنوان کرد: اما متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم از ظرفیت اهل سنت و بانوان آن گونه که در شان آنان است در مجموعه بسیج استفاده کنیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، ترویج فرهنگ بسیجی را موجب کاهش ناهنجاری ها در جامعه دانست و با بیان اینکه درهای بسیج به روی همه اقشار باز است، افزود: «ولایت»، «پرچم و نظام» و «قانون اساسی» تنها خط قرمز بسیج است؛ این سه، رکن و اساس نظام جمهوری اسلامی است و هرکسی که آن را قبول داشته باشد از نظر ما بسیجی است و فرقی نمی کند که از چه دین و مذهبی باشد.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: یکی از اقشاری که می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد، جامعه کارمندی است و ترویج فرهنگ بسیجی، افراد را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق می دهد.

سرهنگ پاسدار نعمت سالاری، رئیس سازمان بسیج ادارات استان هرمزگان نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه و الگوی خدمتگزاری بی منت نام برد و با بیان اینکه 92 درصد از کارمندان هرمزگانی بسیجی هستند، گفت: 22 هزار نفر از جمعیت کارمندی استان در بسیج ادارات عضویت دارند که 27 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: آموزش تبدیل وضعیت از عادی به فعال، صدور یکهزار و 260 حکم مسئولیت، سرکشی از حوزه ها و پایگاه های بسیج ادارات، سازماندهی 146 مربی خواهر و برادر در طرح شجره طیبه صالحین، جلسات ماهیانه هیات و شورای قشر، اعزام به اردوهای راهیان نور دریایی و مناطق جنگی جنوب، اعزام اردوهای جهادی یک روزه، ایجاد شبکه علمی بسیج کارمندی و حضور پررنگ در برنامه های فرهنگی و شبکه های اجتماعی از شاخص ترین برنامه های این سازمان است.

در این همایش، «ماسبی فر» از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهیدان«علی رضایی» و «احترامی» پرداخت.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری شبستان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید