خبر فوری

صالح دریانورد: مهاجرت برای یافتن شغل در قشم برعکس شده است

هرمزبان:رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان گفت: جزیره قشم از نظر اقتصادی در موقعیتی قرار گرفته که نیروی انسانی برای یافتن شغل مهاجرت زیادی به این جزیره دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،صالح دریانورد در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: مهاجرت نیروی کار تا چندسال گذشته در قشم منفی بود و استعدادهای این جزیره برای یافتن کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس سرازیر می‌شدند اما هم اکنون این وضعیت متفاوت شده است.

وی ادامه داد: با این وجود توسعه منابع انسانی و تربیت افراد دانش آموخته و تحول گرا، برای ورود به دستگاه‌های اجرایی و اداره جزیره ضرورت دارد.

دریانورد با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره، اضافه کرد: برای دستیابی به توسعه همه جانبه باید سرمایه‌های اندک منسجم شوند تا جریان‌های اقتصادی بزرگ ایجاد شود و این موضوع نیاز به حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان دارد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان گفت: تا چندسال قبل پوشش تحصیلی دختران جزیره در مقطع دبیرستان 40 درصد بود و این آمار اکنون بسیار بیشتر است که نشان از رشد منابع انسانی بومی در قشم دارد.

وی ادامه داد: برای کشف و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان در جزیره قشم، باید به جوانان و نخبگان جزیره بها داد و بسترهای پیشرفت تحصیلی و شغلی آنان را فراهم ساخت./خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید