خبر فوری

افتتاح طرح ساماندهی خط ساحلی جزیره هرمز با حضور وزیر کشور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: فردا با حضور وزیرکشور مرحله نخست طرح ساماندهی خط ساحلی جزیره هرمز به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: برای ساماندهی خط ساحلی از بندر هرمز تا پشت قلعه پرتغالی‌ها ۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار هرمزگان گفت: طرح ساماندهی خط ساحلی جزیره هرمز شامل سنگفرش، مبلمان شهری، نورپردازی و ایجاد فضای سبز و امکانات مناسب برای گردشگران است.

همتی افزود: طرح دیگری که فردا با حضور کشور افتتاح می‌شود هتل جزیره هرمز است.
وی گفت: هتل سه ستاره هرمز ظرفیت ۶۰ مسافر دارد.
استاندار هرمزگان افزود: برای ساخت هتل هرمز ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

اعتبار این طرح‌ها از منابع استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام تامین شده است.

همتی گفت: بازدید از طرح‌های توسعه‌ای و گردشگری جزیره هرمز از جمله روند ساخت خانه‌های بوم گردی و اطراف جزیره هرمز از برنامه‌های دیگر وزیر کشور به هرمزگان است.

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای جزیره هرمز با همکاری بنیاد برکت در حال اجراست.

وی گفت: ساخت بازارچه محلی، توسعه زیباسازی ساحل به سمت شرق جزیره هرمز، ساخت مجتمع فرهنگی، تعویض لوله‌های فرسوده آب، سنگفرش کوچه‌ها و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در دستور کار است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه گردشگری و صیادی محور توسعه جزیره هرمز است، گفت: مجوز‌های جدیدی برای صیادان جزیره هرمزگرفته شده که شماری از این مجوز‌ها به صورت نمادین با حضور وزیر کشور به صیادان اعطا می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه جزیره هرمز به عنوان جزیره سبز در کشور معرفی شده افزود: تنها خودرو‌های برقی و سه چرخه‌ها می‌توانند در این جزیره رفت و آمد کنند.

استاندار هرمزگان بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تاکید کرد.

دادستان بندرعباس هم گفت: با الحاق جزیره هرمز به بندرعباس از این پس مسائل حقوقی و کیفری مردم هرمز در بندرعباس رسیدگی می‌شود.
ابوالفتح ابوالهادی افزود: پیگیری استقرار نماینده دادگستری در جزیره هرمز در دستور کار است.

مرتضی رئیسی حسنلنگی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش هرمزگان هم از آماده سازی ۶۵ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در جزیره هرمز خبر داد.

در این نشست نماینده، مشاور بنیاد برکت در طرح توسعه جزیره هرمز گزارشی از روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای جزیره ارائه کرد.

گراوند گفت: ساخت ۵ ایستگاه خدماتی و پشتیبان گردشگری، ساخت پایانه گردشگری، راه اندازی کارگاه قالی بافی، مرمت و بازسازی مدرسه قدیمی هاجر، زیباسازی راه دسترسی و ساماندهی ساحل مفنق جزیره هرمز در دست اجرا است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید