خبر فوری

احداث تالار مرکزی فضای فرهنگی بندرعباس را سه برابر افزایش می دهد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی اصغر کاراندیش با بیان اینکه در شهر بندرعباس هشت هزار و ۸۷۲ متر مربع فضای فرهنگی وجود دارد، عنوان کرد: اگر پروژه تالار مرکزی این شهر احداث شود فضای فرهنگی در بندعباس بیش از سه برابر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: احداث این تالار که دارای فضاهای متعدد سالن اجتماعات، تئاتر و فضا برای گالری و موسیقی و انجمن های فرهنگی هنری است، افزایش چشمگیری در فضاهای فرهنگی و هنری بندرعباس ایجاد می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر این فضا تخریب شود ۱۰ میلیارد تومانی که برای آن هزینه شده از بین می رود و ۱۰ میلیارد تومان هم امسال برای این پروژه اختصاص داده ایم که در صورت تخریب، برای پروژه های دیگر هزینه می شود.

کاراندیش تصریح کرد: ما هیچ تضمینی نخواهیم داد که اگر این پروژه ادامه پیدا نکند برای چنین پروژه مشابهی در بندرعباس اعتبار قرار دهیم و معلوم نیست دیگر چه سالی چنین پروژه ای برای بندرعباس مصوب و اعتبار برای آن قرار داده شود.

وی گفت: در گذشته اقداماتی در اداره کل ارشاد استان و وزارتخانه انجام شده و تمامی استعلامات زمین این پروژه از دستگاه های مختلف صورت گرفته و ۲۰ نامه نیز توسط اداره کل ارشاد به شهرداری بندرعباس ارسال شده که این پروژه پروانه دریافت کند اما شهرداری پاسخی به این مکاتبات نداده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همه افرادی که در گذشته این مجوزها را داده اند، می خواسته اند به فضای فرهنگی و هنری این شهر اضافه شود و هم اکنون کار به جایی رسیده که پرونده ای برای این پروژه در شهرداری تشکیل شده و رای بدوی داده اند که به دلیل نداشتن پروانه و قرار داشتن در حریم دریا باید تخریب شود و ما درخواست تجدید نظر داده ایم که کمیسیون ماده ۱۰۰ می تواند این رای را نقض کند.

کاراندیش اظهار داشت: ما هم موافق رعایت حریم دریا و ساحل هستیم اما در حال حاضر در تمام دنیا فضاهای عمومی و فرهنگی و هنری حتی با ایجاد پیشرفتگی در دریا ایجاد و مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد و این مجتمع فرهنگی و تالار مرکزی نیز فضایی است که دستگاه فرهنگی کشور آن را برای استفاده عمومی احداث می کند و در حریم دریا فضاهایی همانند پارک و فضای فرهنگی می تواند برای استفاده عمومی احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع برای استفاده فرهنگی هنری عموم مردم احداث می شود و تقاضای ما این است با توجه به هزینه و مجوزهای صادر شده و همچنین افزایش فضای فرهنگی، دستگاه های مرتبط کمک کنند این پروژه انجام شود و شهرداری هم در اطراف آن فضای سبز ایجاد و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر این پروژه انجام نشود هیچ گونه تعهدی برای پروژه جدیدی در بندرعباس نخواهیم داد، اضافه کرد: مسئولان و متولیان استان اگر احساس می کنند احداث این پروژه برای این استان ضرورت دارد می توانند مشکل آن را در استان حل کنند.

کاراندیش گفت: باید به مجوزهایی که در زمان وقت این پروژه صادر شده احترام قائل شویم اما در هر صورت ما تابع مراجع قانونی از جمله کمیسیون ماده ۱۰۰ هستیم و در صورت تخریب پروژه هیچ گونه تعهدی برای پروژه جدیدی در بندرعباس نخواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر / فرهنگ و ارشاد هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید