خبر فوری

اوضاع‌ و احوال جلگه میناب نابسامان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عضو شورای اسلامی شهر میناب:

آب شرب گران‌بها در اختیار صنایع غرب بندرعباس قرار می گیرد

‌دکتر وحید مکی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری در این استان فقط به فکر منافع آنی خود هستند و نه میناب و مردمانش، افزود: بی‌تفاوتی صنایع غرب بندرعباس، شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان و شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بحث تأمین آب استان غیرقابل‌ بخشش است.

عضو شورای اسلامی شهر میناب گفت: سوء مدیریت و بی‌تفاوتی اصلی‌ترین دلیل بی‌توجهی مدیران صنایع غرب بندرعباس در بحث تأمین آب موردنیاز این بخش است.

مکی زاده با اشاره به مشکلات متعدد زیست‌محیطی و اجتماعی به وجود آمده ناشی از انتقال آب از سد و آب‌های زیرزمینی دشت میناب به مرکز استان، اظهار کرد: متأسفانه صنایع غرب بندرعباس با نیاز آبی فراوان متوجه خطراتی که گریبان بخش‌های دیگر استان – به دلیل همین مصرف زیاد- را گرفته است، نیستند. البته متأسفانه مجموعه مدیریتی آب استان نیز طی مهروموم‌های طولانی به دلایل متعددی این ‌انگیزه را در آن‌ها تقویت کرده است.

وی افزود: فلسفه استقرار صنایع بزرگ و آب‌بر در کنار دریا، استفاده از آب دریا است، اما در بندرعباس به دلیل عدم نظارت صحیح و خصوصاً عدم تعهد مدیران این صنایع به استان و همچنین عدم تعلق‌خاطر، این امر محقق نشده و همواره از آب شرب گران‌بها و دچار بحران شدید استفاده‌ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر میناب بابیان اینکه احداث آب‌شیرین‌کن بهترین شیوه برای برون‌رفت از این وضعیت است، افزود: شهرداری بندرعباس به‌عنوان یک‌نهاد خودگردان و نیمه‌دولتی، از معدود دستگاه‌هایی است که با آگاهی از خطرات پیش روی میناب و بندرعباس، اقدام به کاهش قابل‌توجه مصرف آب شرب برای آبیاری فضای سبز کرد اما هیچ اقدامی از سوی مدیران صنایع و آب سالاران این شهر در این راستا صورت نگرفت.

مکی زاده بیان کرد: خریداری چند دستگاه آب‌شیرین‌کن جهت تأمین آب مصرفی فضای سبز و تأکید بر کاهش هرچه بیشتر مصرف آب شرب حاکی از نگاه مدیریتی مسئولان شهرداری بندرعباس و تفکر بلندمدت آن‌هاست.

وی ضمن تقدیر از اقدام صحیح و محیط زیستی شهرداری بندرعباس، خاطرنشان کرد: این اقدام شهرداری در شرایطی انجام‌شده که با مسائل مالی مختلف روبرو است.

عضو شورای اسلامی شهر میناب در پایان عنوان کرد: امیدواریم با نظارت هرچه بیشتر و پیگیری و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای حرکات و مطالبات مردم میناب، مجموعه مدیریتی آب استان و صنایع غرب بندرعباس، با اتخاذ رویکردی پایدار نسبت به جایگزینی آب شرب و تأمین آب از طریق آبشیرین‌کن اهتمام ویژه داشته باشند.

منبع: افکارنیوز

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید