خبر فوری

۴ استان محروم از امکانات آموزشی/ زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی اصغر فانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: اگر مدیران و مشاوران خوب به میدان می آمدند مشکلات کمتری در هدایت تحصیلی داشتیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تمرکز زدایی کند، گفت: تمرکز زدایی باعث رشد خلاقیت و نوآوری می شود.

فانی تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش را حدود یکسال است عملیاتی کرده ایم البته در ابتدای راه هستیم و باید هماهنگی هایی ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی از دیگر سیاست های ماست که کار دشواریست، تصریح کرد: مراجعه به خانه ها از کارهای خوبی است که آموزش ابتدایی انجام داد و برای نمونه تعداد ۷۶ هزار لازم التعلیم شناسایی شدند.

وی افزود: آیین نامه کلاس های چند پایه و عشایری به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و محرومترین استان ها از لحاظ امکانات آموزشی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و آذربایجان غربی شناسایی شد. شورای فرابخشی از چندین دستگاه تلاش کردند و اقدامات خوبی انجام دادند تا فاصله آموزش و پرورش در این استان ها به نسبت به استان های دیگر کاهش یابد و همچنان در حال پیگیری است.

۴۸۰۰ مدرسه زیر ۵ دانش آموز دارند

وی با اشاره به وجود ۴۸۰۰ مدرسه زیر ۵ دانش آموز گفت: این نشان از توجه آموزش و پرورش به تحصیل دانش آموزان دارد.

فانی تصریح کرد: درصد پوشش پیش دبستانی ها از ۳۸/۲ درصد به ۵۷ درصد در سال ۹۴ و ۹۵ افزایش یافت. یکی از اهداف ما افزایش پوشش پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه است که امسال مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در بودجه برای توسعه پیش دبستانی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به توسعه مدارس روستا مرکزی گفت: بیش از ۴۰۰هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند و روستا مرکزی اقدام پسندیده ای است که دانش آموزان روستایی و شبانه روزی در قالب روستامرکزی تجمیع شده اند.

وی بیان کرد: ۹۴ درصد پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول است و ۴ درصد مربوط به آموزش دختران است که در برخی از مناطق از تحصیل دختران جلوگیری می شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در برخی از مناطق کشور بیش از ۸۲ درصد متوسطه دوم پوشش تحصیلی دارد که پوشش تحصیلی دختران از ۴۷ به ۴۸/۸ درصد رسیده است.

مشارکت ۸۰۰ میلیاردی خیرین مدرسه ساز

فانی به افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان خیرین مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی از ۸/۳۰ به ۱۱/۳۷ درصد افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احیای دارالقران ها گفت: درحال حاضر ۶۰۰ دارالقرآن داریم که تا پایان دولت به ۱۵۰۰ دارالقران خواهد رسید.

به گفته وزیر آموزش و پرورش از ابتدای سال ۹۲ میانگین حقوق فرهنگیان، یک میلیون و ۲۹۰ بود که در سال ۹۵ به دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش نیز بیان کرد: بیش از ۹۴ درصد مطالبات بازنشستگان سال ۹۳ را پرداخت کردیم و ۵ تا ۶ درصد این مطالبات باقی مانده است.

وی بیان کرد: در بودجه سال جاری نیز ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش فرهنگیان پیش‌بینی شده است و امیدواریم باقیمانده مطالبات سال ۹۳ و ۹۴ را بتوانیم تا آخر شهریور پرداخت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید