خبر فوری

مهندسین می‌توانند استقلال اقتصادی کشور را تضمین کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، سیدمحمد غرضی، کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری عصر روز گذشته 2 اسفند در همایش روز مهندس در سمنان با اشاره به اینکه کشور ما همه چیز دارد گفت: ما هم منابع داریم و هم نیروی انسانی خوب اما در مدیریت این منابع مشکل داریم.

وی ادامه داد: مخابرات از پیشرفتهترین فناوریها در جهان است که جوانان ایرانی در این بخش بدون سرمایهگذاری خارجی و با طراحی داخلی در این حوزه پیشرفتهای چشمگیری داشتند که این خود یک الگو است که نشان میدهد ما بدون اتکاء به خارج میتوانیم در دیگر بخشها به رشد و توسعه برسیم.

عدم همراهی تفکر سیاسی با تفکر مهندسی

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه مهندسین میتوانند استقلال اقتصادی کشور را تضمین کنند یاداور شد: متاسفانه تفکر سیاسی با تفکر مهندسی همراهی لازم را ندارد اما با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور وجود دارد که همین استعدادها بودند که در سالهای آغازین انقلاب به سرعت کشور را در مسیر پیشرفت قرار دادند به صورتی که به سرعت بسیاری از نقاط کشور برقدار شدند و یا بعدها در یک فاصله چند ساله همه شهرهای کشور را گازدار کردند.

به گفته وی؛ طی سالهای دهه 20 دانشگاه تهران در دست مارکسیستها بود اما امثال مهندس سحابی و مهندس بازرگان توانستند دانشگاه تهران را از یکسویه نگری نجات دهند و بر همین اساس بود که اولین شهدای ما بعد از کوتای 28 مرداد سه شهید مهندس دانشکده فنی بودند و نطفه انقلاب اسلامی در دهه 30 بسته شد و پس از آن نیز دهه 40 دهه رشد جوانان انقلابی بود و دهه 50 نیز دهه حضور همین جوانان انقلاب در جبهههای خیابانی و مبارزه با رژیم بود.

غرضی یاداور شد: از 435 شهید مبارزات خیابانی از سال 1349 تا سال 54 بیش از 400 شهید آنها مهندس بودند.

وی با تاکید بر اینکه سهم مهندسین در اداره کشور بسیار بالاست اما قدرت سیاسی توانایی استفاده از این ظرفیت را ندارد متذکر شد: اگرچه حسینه ارشاد بهنام شهید مطهری و دکتر علی شریعتی رقم خورد اما پایگاه اصلی آن در دست مهندسان بود.

وزیر پست و تلگراف و تلفن کابینه هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه فکر مهندسین در سالهای بعد و از جمله در جنگ هم راهگشا بودمتذکر شد: باور من این است که فکر مهندسی به مراتب از فکر سیاسی بهتر و قویتر است لذا باید از این ظرفیت بهره گرفت./ایکنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید