خبر فوری

نماینده مجلس: ‌شرایط کشور برای اجرای طرح استانی شدن انتخابات فراهم نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی کاظمی با اشاره به استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دارای معایب و محاسن مختلفی است که براساس این معایب و محاسن و شرایط موجود در جامعه باید تصمیم مناسب گرفته شود.

وی با اشاره به یکی از محاسنی که انتخابات استانی افزود: شخص کاندیدا برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شناخته‌تر و این آشنایی در شناخت و تحلیل قوی‌تر مسائل کشور، کلان ملی، منطقه‌ای و استانی تأثیر بیشتری دارد و شخص شناخته شده می‌تواند در این مسائل بهتر و قوی‌تر وارد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح سبب ایجاد پشتوانه محکم برای نماینده مجلس می‌شود، بیان کرد: وقتی شخصی به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی وارد صحن علنی می‌شود به تناسب استان‌ها دارای پشتوانه رأی بیشتر و قوی‌تری خواهد بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات، فرد انتخاب شده با تعداد آرای بسیار بالا به مجلس راه می‌یابد و این مسئله اقتدار یک نماینده را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به دموکراسی بودن نظام و مردم سالاری انقلاب اسلامی گفت: نقش تشکل‌ها و احزاب در کشور بسیار مهم است که با استانی شدن انتخابات شاید بتوانیم به سمت تحزب نیز پیش برویم.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث تحزب در کشور آنچنان که باید، نیست، ادامه داد: مواردی تحت عنوان حزب و جبهه و جریان داریم اما هنوز در بحث احزاب در کشور شاهد کارکرد خوبی نیستیم.

کاظمی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی معایبی نیز دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در سطح استان اقشار پایین، روستاهای کوچک و مناطق محرومی وجود دارند که مدیران اجرایی و مسئولان پاسخگوی تمام نیازها و مشکلات آن‌ها نیستند و آن‌ها برای حل مشکلات خود به نمایندگان حوزه مربوطه مراجعه و از آن‌ها درخواست رفع مشکلات را دارند.

نماینده مردم شهرستان فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با استانی شدن انتخابات توجه به اقشار پایین و مناطق روستایی و محروم استان کمتر و دسترسی آن‌ها به نماینده خود در جهت رفع مشکلات و مراجعه به آن‌ها سخت می‌شود.

وی افزود: در این صورت این مناطق احساس دیده نشدن و عدم توجه مسئولان را دارند که این موضوع می‌تواند در مشارکت آن‌ها در انتخابات نقش داشته باشد.

کاظمی با اشاره به استانی شدن انتخابات و مشارکت مردم در انتخابات گفت: اگر این طرح تأیید و اجرا شود مردم مناطق محروم و اقشار پایین به دلیل عدم دسترسی کافی به نماینده خود و کاهش توجه نماینده به آن مناطق در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نمی‌کنند و حضور آن‌ها در رأی‌گیری کم‌رنگ می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش حضور مردم در انتخابات ضعف بزرگی را در کشور ایجاد می‌کند، افزود: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و انتخابات یک نوع انسجام، شعار و عمل در مقابل دشمنان است.

وی بیان کرد: آن‌ها با مشارکت خود در انتخابات ثابت می‌کنند که پای انقلاب خود ایستاده‌اند، از نظام خود حمایت و پشتوانه قوی به نظام را تأیید می‌کنند بنابراین باید تلاش کنیم که این اقدام بزرگ و مهم در سطح کشور و استان‌ها همچنان پایدار و مستحکم باقی بماند.

کاظمی با بیان اینکه انتخابات استانی، برهم زدن حوزه‌های استان را نیز به همراه دارد، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 4 حوزه شهرکرد، بن و سامان، بروجن، اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان و لردگان وجود دارد که باید از هر حوزه یک نماینده به مجلس راه یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و پیگیری نیازهای مردم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر حوزه در حال حاضر استانی شدن انتخابات مناسب نیست و شرایط مناسب برای این اقدام در کشور و استان‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: این طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح و صحبت‌هایی شد که با توجه به اینکه دولت نیز نظرات خود را ارائه و پیشنهادات متفاوتی از سمت نمایندگان استان‌ها مطرح شد تمام این موارد باید تجمیع و بعد از بررسی نتیجه کلی اعلام شود./تسنیم

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید