خبر فوری
هرمزبان:بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، ترامپ احتمالا برای متقاعد کردن کیم جونگ-اون به موافقت با خلع سلاح هسته‌ای، پایان جنگ در شبه‌جزیره کره را به‌طور رسمی اعلام خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکایی: ترامپ احتمالا در دیدار با کیم جونگ-اون پایان جنگ کره را اعلام خواهد کرد

رسانه‌های آمریکایی: ترامپ احتمالا در دیدار با کیم جونگ-اون پایان جنگ کره را اعلام خواهد کردبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان، بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، با نزدیک شدن تاریخ دومین دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه ترامپ برای متقاعد کردن کیم جونگ-اون به موافقت با خلع سلاح هسته‌ای، امتیاز ویژه‌ای را به وی پیشنهاد و پایان جنگ در شبه‌جزیره کره را به طور رسمی اعلام کند.

جنگ کره بیش از ۶ دهه است که به پایان رسیده، اما تاکنون پایان این جنگ به طور رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش گلوبال نیوز، اعلام رسمی پایان جنگ کره اگر به طور مناسب صورت نگیرد، ممکن است سرآغاز مشکلات جدیدی برای واشنگتن باشد.

جنگ کره جنگی میان کره جنوبی با پشتیبانی نیرو‌های سازمان ملل متحد به سرکردگی آمریکا و کره شمالی با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی سابق بود که در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ میلادی، پس از پایان جنگ جهانی دوم، آغاز شد. شبه‌جزیره کره از سال ۱۹۰۵ تا پایان جنگ جهانی دوم در تصرف ژاپن بود. با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم نیرو‌های آمریکایی وارد بخش جنوبی شبه‌جزیره کره و نیرو‌های شوروی وارد بخش شمالی آن شدند و خط معروف به مدار ۳۸ درجه به عنوان مرز دو طرف تعیین شد.

مذاکرات میان طرف‌های درگیر در این جنگ از ژوئیه ۱۹۵۱ میلادی آغاز شد و دو سال بعد (در ژوئیه ۱۹۵۳) به پیمان آتش‌بس انجامید. با برقراری آتش‌بس میان دو کره، مدار ۳۸ درجه به عنوان مرز دو طرف تعیین شد. با اینکه این پیمان هنوز اعتبار خود را حفظ کرده، هنوز معاهده صلحی میان دو کشور امضا نشده است و پیونگ‌یانگ و سئول از آن زمان تاکنون در جنگ سرد به سر برده‌اند./باشگاه خبرنگاران جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید