خبر فوری

در نشست ‌فعالان اقتصادی ‌هرمزگان با رئیس دفتر رئیس جمهور چه گذشت؟

یکی از فعالان اقتصادی و گردشگری استان هرمزگان گفت: ای کاش حوزه دریا و مشاغل دریایی نیز به دست بانوان سپرده می‌شد تا نتیجه اقتصادی بهتری به دست می‌آمد.

گفته می‌شود حامی زنان کارآفرین هستیم اما نمی‌توانیم مجوز دریافت کنیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، زینت دریایی شب گذشته (۲۷ بهمن) در این نشست عنوان کرد: سال‌ها به این موضوع می‌اندیشیدم که با وجود اینکه فعالیت‌های اقتصادی بسیار زیادی در استان در حال انجام است اما چرا هنوز هم فقر اقتصادی و فقر فرهنگی در آن به چشم می‌خورد؟!

وی افزود: پس از سال‌ها تفکر اکنون به این نتیجه رسیده‌ام که به دلیل اینکه ٧٠_٨٠ درصد فعالیت‌های اقتصادی در استان از طریق دریاست و این حوزه در دست و منحصر آقایان شده است پیشرفت ١٠٠درصدی رخ نداده و تنها ٥٠ درصد فعالیت‌های اقتصادی مفید واقع شده است.

دریایی با بیان اینکه ما بانوان مانند شما آقایان انحصارطلب نیستیم، ادامه داد: اگر تنها بخشی از حوزه‌های مربوط به دریا را به دست ما بانوان بسپارید نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.

وی اظهار کرد: اگر فعالیت بانوان در بخش‌هایی چون آبزی پروری، پرورش میگو و جلبک به بانوان اختصاص داده شود، موفق خواهیم شد اقتصاد استان را بهبود ببخشیم.

دریایی تصریح کرد: اگر ١٠٠درصد چرخه اقتصادی این استان بچرخد، نه تنها برای خود استان بلکه برای تمام کشور منافعی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار هرمزگان نیز در پاسخ به این بانوی کارآفرین هرمزگانی عنوان کرد: بانوان می‌توانند برای فعالیت در هر حوزه‌ای اعلام آمادگی کنند، هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.‌

ین بانوی کارآفرین هرمزگانی نیز در در پایان خطاب به استاندار گفت: اخیراً برای دریافت مجوزی برای پرورش صدف به شیلات مراجعه کردم، مجوز سایر افراد صادر شده بود اما متأسفانه از مجوز من خبری نبود!

بالاترین آمار ایجاد اشتغال مربوط به استان هرمزگان است‌

رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان نیز در این نشست از فعالیت تعداد ٣هزار تعاونی ثبت شده فعال از مجموع ٦هزار تعانی ثبت شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، سالاری با بیان اینکه تعاونی‌های ثبت شده فعال استان برای تعداد ٦٠هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند، عنوان کرد: این تعداد ایجاد اشتغال در هیچ استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سفرهای پیشین شما به استان هرمزگان ٩مورد مشکل عنوان شد که با توجه و رسیدگیتان تعداد ٧مورد رفع شد. به این جهت از توجه شما بسیار سپاسگذاریم.

سالاری با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی بالا بودن آمار ایجاد اشتغال از طریق تعاونی در استان هرمزگان، وجود نعمت دریا در آن است، ادامه داد: ١٢اتحادیه استانی موجود در استان و ٤ اتحادیه شهرستانی در حال فعالیت هستند. هر ساله رتبه‌های اول تا سوم کشور در حوزه تعاونی را کسب می‌کنیم، در جشنواره‌های ملی برگزار شده در سال‌های اخیر همواره نام هرمزگان درخشیده است.

وی در خصوص مشکلات موجود اظهار کرد: تعاونی هایمان به دلیل داشتن دفاتر و مجامع سالیانه به هسچ عنوان فرار مالیاتی و فرار بیمه‌ای ندارند.

سالاری تصریح کرد: جالب است که در اساسنامه اتاق تعاون، ردیف بودجه‌ای برایمان تعریف نشده است.

رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان با اشاره به اینکه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت میزصادرات را در کشور قطر راه اندازی کرده ایم، بیان کرد: پیشنهادمان این است که یک مرکز تجاری در قطر به ما اختصاص دهد، با توجه به اینکه دولت در این کشور امکاناتی را دارد، اگر این امکانات را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، برگشت ارز و سود قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان گفت: اگر برای ظرفیت‌های موجود کمک نشود، راهی که رفته ایم را نمی‌توانیم به انتها برسانیم.

چوب لای چرخ کشاورزان نگذارید

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی زنان روستایی شهرستان میناب نیز در این نشست گفت: حمایت‌های بخش‌های مختلف مربوطه ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، احمدی شب اظهار کرد: ٣٥٠ بانوی روستایی زیرمجموعه این صندوق حمایتی است که در حال فعالیت در سطح شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه این بانوان فعالیت‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، گردشگری و بوم‌گردی در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: در سطح استان هرمزگان تعداد ٤ صندوق در حال فعالیت توسعه کشاورزی زنان روستایی موجود است.

احمدی با بیان اینکه با روی کار آمدن و حمایت دکتر همتی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فعالیت‌های خرد اتفاقات نیک بسیاری در استان رقم خورده است، ادامه داد: ما در سال ٩٧ صنایع تبدیلی چون شوریجات، ترشیحات و صنایع دستی را با برند یک کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کنیم، اما چرا زنان روستایی خود نتوانند با برندی که خود تهیه می‌کنند، محصولاتشان را صادر کنند. این واقعاً در حق مشاغل خانگی ظلم تلقی می‌شود.

وی خطاب به واعظی افزود: یکی از مشکلات زنان روستایی همان گونه که از اسم آن مشخص است مشاغل خرد خانگی است.

احمدی اظهار کرد: می‌گویند برای مشاغل خانگی باید مجوزهای لازم از غذا و دارو گرفته شود، از طرفی غذا و دارو می‌گوید باید آیتم‌هایی که یک کارگاه و یا یک کارخانه دارد رعایت شود تا مجوزی صادر کنیم. اما باید زمانی که سخن از مشاغل خرد به میان می‌آید، موارد را باید به شکل حداقلی آنها در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه من خود یک کشاورز و یک کشاورز زاده هستم، تصریح کرد: فشارهایی که به کشاورزان در این استان وارد می‌شود، نه تنها در سایر استان‌ها بلکه به هیچ عنوان در کشورهای دیگر وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی زنان روستایی شهرستان میناب افزود: استان هرمزگان سرآمد تولید محصولات صیفی و سبزی است اما می‌گویند تنها تا تاریخ ٣٠ بهمن مجاز به صادر مردن محصولات خود هستید، با این شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های اخیر خسارات زیادی به کشاورزان وارد شده است امید کشاورزان به این صادرات است، ما فرصت ٣٠ روزه دیگری برای فروش محصولاتمان می‌خواهیم.

احمدی با بیان اینکه دهکده کشت و صنعت ارگانیک را در استان شروع خواهم کرد، ادامه داد: تا سال ٩٨-٩٩ در صورت فراهم شدن شرایط و امکاناتی که در استان وجود دارد و اجازه داده شود کار خود را ادامه دهم تعداد یک هزار نفر را به صورت مستقیم از کارگر ساده تا تحصیل کرده‌های رشته‌های مختلف به چرخه اشتغال وارد کنم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید