خبر فوری

صرفه‌جویی روزانه 50 مگاوات برق در هرمزگان با اجرای طرح تغییر ساعت کار اداری

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی رئوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس عنوان کرد: طرح تغییر ساعت کاری ادارات در هرمزگان که با هدف مصرف انرژی در فصل تابستان از اول مرداد آغاز شده است تا آخر شهریور ادامه دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح تغییر ساعت کار اداری در هرمزگان سبب صرفه‌جویی روزانه 50 مگاوات در مصرف برق این استان شده و با اجرای این طرح در این مدت سه درصد در مصرف برق در استان صرفه‌جویی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: این طرح باید در تیر و مرداد امسال اجرا می‌شد که به علت دیر رسیدن نامه وزارت نیرو در مرداد و شهریور اجرا می‌شود.

رئوفی خاطرنشان کرد: هرمزگان 150 دستگاه اداری دارد و ساعات کاری در ادارات هرمزگان در ماه‌های مرداد و شهریور از ساعت 6:15 دقیقه صبح تا 14:15 دقیقه و پنجشنبه‌ها هم تعطیل است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده نیز این طرح در ادارات استان اجرایی شود.

بر اساس آمارها مصرف برق در یک روز کاری در هرمزگان دو هزار و 22 مگاوات و در روز تعطیل هزار و 761 مگاوات است.

از ابتدای تابستان امسال نیز بیشترین دمای هوا در هرمزگان در شهرهای بندرعباس، بستک و میناب به ترتیب 48، 47 و 49 درجه سلسیوس بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید