خبر فوری

مسئولان اقتصاد مقاومتی را از شعار بیرون آورند/ حوزه هم حامی و هم ناقد باشد

مسئولان اقتصاد مقاومتی را از شعار بیرون آورندآیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو شورای عالی حوزه در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: امروز شاهد چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم؛ انقلاب با حضور همه مردم و اقشار و با رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست و پیروز شد ولی نباید تصور کنیم ساده به دست آمد. این انقلاب از ابتدا تاکنون برای کسانی که کشور را آماج مطامع خود قرار داده بودند قابل تحمل نبود لذا توطئه‌های زیادی طراحی شد ولی با رهبری امام و مقام معظم رهبری و حمایت مردم این توطئه‌ها خنثی و حاصل آن سربلندی انقلاب است.

غروی بیان کرد:  ما از نظر سیاسی استقلال نداشتیم؛ در مرتبه علمی پائینی بودیم و سواد عمومی و رفاه مردم نیز در سطح بسیار پائینی بود ولی این رفاه ارتقا یافته همچنین امروز ایران نقش تعیین‌کننده در مناسبات بین‌المللی و منطقه دارد که مورد چالش قدرت‌ها قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما بعد از 40 سال می‌توانیم به نظامی مستقل، آزادی‌خواه و مردم‌سالار دینی ببالیم ولی باید به این نکته توجه کنیم فشارهای زیادی از سوی دشمن وارد می شود تا ما را به زانو درآورند، افزود: امروز با تحریم مشکلات زیادی بر قشار آسیب‌پذیر و محروم و متوسط جامعه وارد می‌شود که موجب ناراحتی است و می‌طلبد تا مسئولان بیشتر به خصوص در مسائل اقتصادی بر توان داخلی تکیه کنند و اقتصا مقاومتی را از شعار خارج کنند.

مسئولان به اقتصاد مقاومتی ملتزم باشند

غروی ادامه داد: مسئولان باید به اقتصاد مقاومتی ملتزم باشند و نظارت بیشتری بر عملکرد مدیران و کسانی که در مسائل اقتصادی نقش دارند داشته باشند وامیدواریم مشکل اقتصادی هم با تلاش و کوشش بیشتر و استقامت مردم برطرف شود.

وی با تاکید براینکه ملت و مسئولان باید دست به دست هم بدهند و فشار مشکلات تحریم را کمتر کنند تا از این گردنه عبور کنیم به نقش حوزه در تامین نرم‌افزاری انقلاب اشاره و تصریح کرد: ایجاد پژوهشگاه‌هایی مانند پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از دستاوردهای حوزه است؛ نیروهایی پژوهشگر این مرکز تقریبا به صورت قاطع از فضلا هستند و در عرصه علوم انسانی و بازسازی آن نقش دارند.

وی ادامه داد: ما نیروهایی را که در قست‌های مختلف نظام از حوزه حضور دارند برآورد نکرده‌ایم؛ امروز نیروهای تربیت شده حوزه در عقیدتی سیاسی نهادهای مختلف، در قوه قضائیه و وزارتخانه‌ها و مراکز دانشگاهی و … حضور دارند و نقش بسیار مهمی در مسائل فرهنگی دارند البته چون با مجموعه‌های خود عجین شده‌اند ممکن است تاثیرگذاری چندان مشهود نباشد ولی اگر این افراد نبودند معلوم نبود وضعیت دینی و فکری مردم چگونه بود و به گونه دیگری رقم می خورد.

حوزه هم حامی و هم ناقد باشد

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه حوزه همان طور که علت محدثه بوده علت مبقیه هم هست تصریح کرد: حوزه هم باید ناقد و هم حامی باشد تا بتواند بخشی از مشکلاتی که نظام دارد را برطرف کند؛ الان زمینه‌های خوب و زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برای کمک به نظام در حوزه ایجاد شده است البته ظرفیت حوزه زیاد است ولی مشکلات اقتصادی موانع زیادی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه در مسائل بودجه و اقتصادی در رنج است تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌هایی که مدیریت حوزه در زمینه‌های مختلف آماده کرده و شورای عالی نیز آن را به تایید رسانده است و همه چیز آماده است ولی نیازمند بودجه هستیم و باید کمک‌هایی در این مسئله صورت بگیرد تا بتوانیم به اهداف دست یابیم.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه نباید دستاوردهای انقلاب اسلامی تحت الشعاع مشکلات قرار بگیرد بیان کرد: امروز گرچه برخی مشکلات ناشی از تحریم و مسائل داخلی، ملت را در رنج قرار داده است ولی دستاوردهای علمی، سیاسی و فرهنگی نظام هم کم نبوده و باید برای مردم به نحوی هنرمندانه تشریح و تبیین شود.

غروی ادامه داد: انقلاب در دهه چهارم و دوره جوانی خود است و افق‌های فراروی آن از امروز بهتر خواهد بود گرچه برخی موانع از جمله اقتصادی با کنترل و نظارت بیشتر برای جلوگیری از مفاسد و تکیه بر توان داخلی برای مبارزه با تحریم و پشت سر گذاشتن این دشواری‌ها باید برداشته شود و با حمایت از فعالیت اقتصادی سالم روب ه جلو حرکت کنیم و حوزه علمیه نیز به لحاظ تبیین و تحلیل و پشتوانه نرم‌افزاری می‌تواند در خدمت بخش‌های مختلف نظام قرار گیرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید