خبر فوری

نقش زنان در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محب زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هرمزبان در جزیره ابوموسی با اشاره به جایگاه زن در اسلام اظهار داشت: در نگاه اسلام زنان عناصر فضیلت، تقوا و پاکدامنی هستند که در وقایع گوناگون دوشادوش مردان به نقش آفرینی پرداخته اند.

در اسلام نگاه ابزاری به زن ممنوع است

محب زاده گفت: برخلاف اندیشه رایج در جوامع غربی، در اسلام هرگونه نگاه ابزاری به زن ممنوع است.

وی اضافه کرد: در ایران قبل از انقلاب شاهد بودیم که اندیشه غربی در بین سکانداران کشور رسوخ کرده و جامعه زنان را نیز تحت تأثیر قرار می داد. اما با شکل گیری انقلاب اسلامی تحول فکری و عملی در زنان جامعه شکل گرفت و به قول امام خمینی (ره) زنان در انقلاب ره صدساله را یک شبه طی کردند.

محب زاده اضافه کرد: امام خمینی(ره) به این تحول آگاه بود و می دانست چنین زنانی، فرزندان انقلابی تربیت خواهند کرد برای همین می فرمود«سربازان من در گهواره ها هستند» علاوه بر نقش تربیتی زنان که در اسلام و انقلاب به آن توجه شده است، زنان همواره در طول انقلاب در صحنه های گوناگون علمی، هنری، ورزشی، سیاسی و… وارد شده و خوش درخشیده اند.

ایثار و از خودگذشتگی زنان به تثبیت انقلاب کمک کرد

وی با اشاره به تحول فرهنگی زنان در ایران همزمان با شکل گیری انقلاب اسلامی، این تحول را گذار شتابان از پنجاه سال سیاه حکومت پهلوی توصیف کرد و افزود: زنانی که تا قبل از آن برای لذت جویی مردان اسیر فرهنگ برهنگی بودند و در دوراهی خانه نشینی و یا برهنگی و خودنمایی قرار گرفته بودند مجال آزادی عمل اجتماعی توأم با حفظ کرامت انسانی یافتند.

این زنان برای دفاع از ارزش های اسلامی هرآنچه داشتند در راه خدا ایثار کردند و مال و اولاد خود را در دفاع از انقلاب به اسلام و انقلاب اسلامی هدیه کردند.

بنابراین ایثار و از خودگذشتگی زنان نقش اساسی در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی داشت.
نقش زنان در جنگ تحمیلی از دیگر موارد مورد اشاره حجت الاسلام محب زاده بود: اگر زنان در پشت جبهه به یاری مردان نمی آمدند شاید نتیجه جنگ به گونه ای دیگر رقم می خورد و این زنان بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی حمایت همه جانبه ای از رزمندگان اسلام بعمل آوردند.

این حمایت ها هم مادی بود و هم معنوی. زنان هم با اهدای پول و کمک های غیرنقدی و هم با روحیه دادن به رزمندگان و پرستاری از آنان به دفاع مقدس کمک کردند.

ضرورت میدان دادن بیشتر به بانوان

محب زاده بر توانمندی های بالای زنان تأکید کرد و میدان دادن بیشتر به بانوان در صحنه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… را خواستار شد.

وی افزود: همانگونه که در زمینه شکل گیری و تثبیت انقلاب زنان به یاری مردان آمدند و در میدان های گوناگون به انقلاب اسلامی کمک کردند، در جنگ نابرابر اقتصادی نیز اگر به زنان میدان عمل کافی داده شود قطعاً پیروزی سریعتر و باشکوه تری را به همراه خواهد داشت.

محب زاده در پایان اضافه کرد: حسن اعتماد استاندار محترم هرمزگان نسبت به جامعه زنان استان در خور تقدیر است.
انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید