خبر فوری

علی محمد زنگانه: مدارس هرمزگان زیر پوشش طرح نماد / اجرای آزمایشی در قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به همراه موسی دادی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان با حضور در یکی از مدارس مجری طرح نماد در شهرستان بندرعباس از روند اجرایی این طرح بازدید نمودند.

علی محمد زنگانه مدیر کل پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع دانش آموزان دبستان معراج بندرعباس اظهار داشت: روزی که سند ائتلاف ملی با حضور مسؤولان ارشد کشور به امضا رسید در آنجا همه در قالب یک کار ملی به حضرت زهرا(س) متوسل شدند و طرح نماد را با رمز یا زهرا(س) شروع کردند.

اهداف اجرای طرح نماد

‎وی درتشریح عمده ترین اهداف طرح نماد گفت: این طرح در مرحله اول و به عنوان هدف اصلی به دنبال استقرار یک نظام جامع آموزش ارتقایی پیشگیرانه در مدارس است.

‎مدیرکل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: در مرحله بعد و در گام مهم بعدی به دنبال نظام غربال گری و شناسایی به هنگام گروه های در معرض خطر و پر خطر در مدارس هستیم.

‎وی ادامه داد: برای اجرای گام دوم پرسشنامه های علمی و کارشناسی طراحی شده است و با آموزش هایی که به معلمان در کشور داده می شود این قابلیت فراهم می شود که معلم با نگاهی عالمانه علائم خطری را که از دانش آموز مشاهده می کند از طریق سامانه گزارش کند.

‎زنگانه تصریح کرد: پس از اینکه چندین علامت خطر از یک دانش آموز گزارش شد سیستمی فعال می شود که بخش فنی و کارشناسی متناسب با علائم، اقدامات کامل تری را برای بررسی بیشتر انجام خواهند داد.

‎وی افزود: پس از شناسایی به هنگام و هوشمند، برای بررسی تخصصی علائم یک عملیات مشاوره و مصاحبه تشخیصی توسط سطوح دوم و سوم طرح نماد اجرا می شود.

اجرای موفق طرح نماد در دوازده مدرسه

‎زنگانه با ابراز خرسندی   از اجرای موفقیت آمیز این طرح در دوازده مدرسه گفت: از امروز پایلوت جامع و اجرای آزمایشی این طرح را به صورت همزمان با سی  شهرستان دیگر در سطح شهرستان قشم و هم زمان با ایام جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام خواهیم داد.

‎وی در ادامه افزود: بنا داریم تا پایان برنامه ششم توسعه ، یکصد و پنج هزار مدرسه را زیر پوشش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) قرار دهیم.

‎مدیرکل پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: همه کشورهای توسعه یافته این نظام آموزشی را برای حمایت و مراقبت اجتماعی در سنین پایین در مدارس خود مستقر کرده و اجرا می کنند.

‎وی مدرسه محوری را عامل رشد این طرح عنوان کرد و یادآور شد: با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان می توان در کنار مدرسه محوری، این طرح را خانواده محور و محله محور نیز به پیش برد. /بُرنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید