خبر فوری

نظر یک نماینده در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس/ استانی شدن باعث کاهش مشارکت مردم می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، اکبر ترکی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات به ویژه در بخش فعالیت احزاب در کشور فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، افزود: با استانی شدن انتخابات، آراء استان‌ها تعیین کننده می‌شوند و آرا شهرستان‌ها و شهرهای کوچک تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد و همین امر باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی مجلس به مدت یک هفته برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه جلسه علنی ندارد که با استانی شدن انتخابات به دلیل گسترده بودن حوزه انتخابیه باید این زمان 2 هفته باشد که نماینده بتواند به تمام شهرستان‌های استان سرکشی کند.

ترکی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح حق روستا‌ها و شهرستان‌های کم جمعیت ضایع می شود، ادامه داد: علاوه بر این، این شیوه باعث دامن زدن اختلافات قومی و مذهبی می‌شود؛ در برخی از استان‌ها ما شاهد قالب بودن یک قوم نسبت به قوم دیگر هستیم که با این روش یک قوم در اقلیت قرار می‌گیرد که همین باعث اختلاف افکنی می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگن ولایی مجلس، تصریح کرد: با استانی شدن فقط افراد شناخته شده وارد این رقابت می‌شوند در نتیجه نخبگان نوظهور در عرصه انتخابات منزوی و به حاشیه رانده می‌شوند و به عبارتی جلوی ورود نیروی جدید، با‌انگیزه، کارآمد و نخبه به مجلس گرفته می‌شود و فقط افرا تکراری که به جریان‌های سیاسی وابسته هستند وارد مجلس شوند.

وی با بیان اینکه اهرم‌های زر و زور و تزویر با استانی شدن انتخابات بیشتر می‌شود و مردم هم به مطالبات به حق خود نمی‌رسند، گفت: همچنین با این شیوه فاصله‌ بین مردم و نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس اظهارداشت: استانی شدن انتخابات سبب می‌شود تا گروه‌های خاصی که اهرم‌هایی را در اختیار دارند نماینده شوند.

انتهای‌ پیام/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید