خبر فوری

آموزش مقابله با حوادث؛ اولویت نخست سازمان مدیریت بحران

آموزش مقابله با حوادث؛ اولویت نخست سازمان مدیریت بحرانبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایکنا از لرستان، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عصر چهارشنبه، هفدهم بهمن در لرستان در جمع خبرنگاران به پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: کمک به آسیب‌دیدگان به جهت خسارات وارده سیلاب خرم‌آباد متناسب با میزان تخریب واحدهای مسكونی و اموال است.

وی آموزش مقابله با بحران را اولویت نخست سازمان مدیریت بحران کشور دانست و اظهارکرد: اطلاعیه‌های پیشگیرانه قبل از وقوع سیل لرستان در کاهش تلفات جانی نقش اساسی داشت.

وی بر تسریع پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان لرستان تاکید کرد و در خصوص کمک‌های بلاعوض و تسهیلات مدیریت بحران در حوزه مسکن گفت: کمک‌های بلاعوض بازسازی اماکن مسکونی شهری یازده میلیون تومان تسهیلات آن ۵۰ میلیون تومان است.

نجار افزود: برای اماکن مسکونی روستایی ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳۵ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به این‌که برای تعمیر منازل شهری و روستایی دو میلیون بلاعوض و ۱۲ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود، یادآور شد: برای کمک به معیشت و تهیه لوازم خانگی دو میلیون بلاعوض و ۱۰ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که بعد از زلزله کرمانشاه اعتباری برای تلفات دام در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای تلفات دام سبک ۶۰۰ هزار تومان و دام سنگین سه میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود این در حالی است که کارمزد تمام تسهیلات شهری مدیرت بحران ۵ درصد و برای روستایی ۴ درصد است.

نجار به دیگر مساعدت‌های سازمان مدیریت بحران کشور به سیل‌زدگان لرستان اشاره و ادامه داد: اگر افرادی خانه خود را از دست دادند مدیریت بحران هزینه اجاره مسکن را تا زمان بازسازی پرداخت می‌کند این در حالی است که در سیل اخیر لرستان به اموال شخصی، اجناس مغازه‌ها و خودروهای افراد نیز خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به قانون جدید مدیریت بحران کشور اشاره و با ذکر این مطلب که با بیان اینکه در قانون جدید همه مشکلات گذشته دیده شده و تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی از نظر نوع و شکل همکاری مشخص شده است، گفت: در قانون جدید چنان‌چه افراد حقیقی و حقوقی در زمان حادثه همکاری نکنند، به تخلفات اداری معرفی می‌شوند این در حالی است که روز گذشته سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه نهایی و برای ابلاغ به شورای نگهبان ارسال شده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید