خبر فوری

دیرستان، شیب دراز و هنگام مثلث گردشگری قشم / سرمایه گذاران در راستای طرح جامع جزیره گام بردارند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عبدالجواد کمالی با تاکید بر سه روستای دیرستان، شیب دراز و هنگام به عنوان مثلث گردشگری این منطقه، افزود: با توجه به وجود سواحل بسیار بکر و مستعد در این روستاها و با هماهنگی که با مسئولین محیط زیست انجام شده، کاربری اراضی این حوزه صرفا با رویکرد صنعت گردشگری تعریف شده است.

وی با اشاره به واگذاری چند قطعه زمین صنعتی وابسته به سازمان شیلات در حوالی روستای دیرستان ابراز داشت: متاسفانه این زمین ها که مناسب فعالیت صنعت شیلاتی نیز نیستند، خارج از ضوابط و مقررات سازمان منطقه آزاد قشم به سرمایه گذار واگذار شده که نگرانی هایی را برای اهالی این روستا، روستاهای همجوار و همچنین فعالان حوزه های گردشگری و محیط زیست جزیره ایجاد نموده است.

کمالی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم مطالعات دقیقی برای جداسازی فعالیت های صنعتی و آلاینده از محل سکونت مردم و فعالیت های حوزه گردشگری با هدف تکریم مردم جزیره و علاقمندان به گردشگری انجام داده است.

عضو منتخب هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در عین حال آمادگی این سازمان را برای واگذاری زمین مورد نیاز سرمایه گذار اشاره شده، در سایت ویژه صنایع شیلاتی جزیره، اعلام کرد.

وی با تشکر از مردم روستای دیرستان و روستاهای همجوار آن که مطالبات خود را تنها از طریق قانون پیگیری می کنند، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم در کنار حمایت از سرمایه گذاران، آسایش و رفاه عمومی را در اولویت اول و غیرقابل تغییر خود قرار داده و تمام تلاش خود را بکار بسته است تا دغدغه های مردم را به نحو مطلوب پیگیری و مرتفع نماید.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران قرار دارد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید