خبر فوری

رشد چشمگیری بیمه بعد از انقلاب در کرمانشاه داشته است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا؛ جمال یوسفی مدیر کل بیمه ایران استان کرمانشاه در نشست خبری  در سالن جلسات بیمه مرکزی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: شرکت سهامی بیمه ایران را مادر و رهبر صنعت بیمه در کشور می‌دانیم.

photo_2019-02-03_15-24-49 (2)

او افزود: این بیمه در بسیاری از زمینه‌های مختلف فعالیت دارد و در حدود 84 سالی که از فعالیت آن می‌گذرد خدمات خوبی به مردم ارائه داده است.

این مسئول تاکیدکرد:  بیمه ایران در کرمانشاه رشد بسیارچشمگیری خصوصاً در سال‌های بعد از انقلاب داشته است و در سال 57 بیمه ایران کرمانشاه با 14 نفر نیرو و پنج نمایندگی فعالیت داشته که  اکنون دارای 180 دفتر نمایندگی، شش شعبه مرکزی دولتی و 30 نمایندگی فروش تخصصی است و در مجموع حدود 500 نفر در این بخش‌ها مشغول به کار هستند. و توانسته در برخی از سالها تا سقف 400 میلیارد تومان نیز برای حدود 670 هزار پرونده غرامت پرداخت کند.

یوسفی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری  بالغ بر 147 میلیارد تومان غرامت پرداختی برای 89 هزار و 200 پرونده پرداخت داشته ایم. که عمده پرداختی با سهم 116 میلیارد تومان را مربوط به خسارت بیمه‌ اتومبیل می باشد و مابقی مبلغ پرداختی برای بیمه‌های عمر، آتش‌سوزی، درمان و … بوده است.

او به ساختار نامناسب جاده‌ها و وسایط نقلیه اشاره کرد و افزود: این دوعامل  برای زیان‌ده بودن بیمه ایران است و یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجهیم نیز صحنه‌سازی در حوادث است.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه گفت: اگرچه تاکنون برخوردهای جدی با افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند صورت گرفته، اما حادثه‌سازی هنوز چالش جدی و مهم ما است که باعث می‌شود پول از جیب مردم هدر برود.

photo_2019-02-03_15-24-48

یوسفی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌هایی که با آن مواجهیم گران شدن خودروهاست که باعث شده هزینه بیمه بدنه آنها بالا برود و متاسفانه صاحبان بیمه نیز مراجعه‌ای برای افزایش سرمایه خود نداشته‌اند.

این مسئول در ادامه گفت:  یکی از مهم‌ترین اهداف ما برون‌سپاری کارها خصوصاً در زمینه بیمه بدنه خودرو در استان کرمانشاه می‌باشد.

یوسفی تاکیدکرد: اخیراً طرحی داریم که جوانان را در زمینه بیمه‌های تخصصی بیمه عمر را مشغول به کار می‌کنیم که مدت سه هفته 45 نفر در این بخش ثبت‌نام شده‌اند.

او افزود: برون‌سپاری این خدمات هم باعث ایجاد شغل برای جوانان خواهد شد و هم در تسریع رسیدگی به امور مردم نیز بسیار مؤثر است.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه بر لزوم فرهنگسازی برای جلب مردم به سمت بیمه‌ها هم تاکید کرد و گفت: اگر این کار انجام شود دیگر در حوادثی مانند زلزله آبان ماه سال گذشته نیازی به دریافت تسهیلات بانکی و ورود خیرین و … نیست و مردم با سرمایه‌گذاری که از قبل کرده اند به راحتی خسارت خود را  از بیمه دریافت میکنند.

یوسفی ادامه داد:  پرداخت خسارات توسط بیمه‌ها در زلزله آبان ماه سال گذشته و پس‌لرزه‌های  بعد از تا امروز در مجموع صنعت بیمه 286 میلیارد تومان خسارت در جریان زلزله پرداخت کرد که 28 میلیارد تومان آن توسط بیمه ایران پرداخت شده است. و این در حالی است که کف پرداختی به واحدهای خسارت دیده دو میلیون تومان و سقف آن 200 میلیون تومان بوده است ودر مجموع برای 4170 پرونده بیمه ایران پرداخت داشته است.

او افزود: بیمه ایران برای ایام دهه مبارک فجر در بخش بیمه بدنه اتومبیل 10 درصد، بیمه حوادث انفرادی 20 درصد، بیمه آتش‌سوزی و اموال 10 درصد، بیمه حوادث رانندگان 20 درصد، بیمه مسئولیت کارفرما 20 درصد و بیمه مسئولیت هیات مدیره ساختمان نیز 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است..

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید