کوچ خانم‌های موفق تلویزیون به سینما

در سال‌های اخیر بارها دیده شده بسیاری از کارگردانان سینما به تلویزیون آمده‌اند یا تعدادی از تلویزیونی‌ها به سینما رفته‌اند.

بسیاری از کارگردانان سینما و حتی تهیه کنندگان، حضور فعال مشترک دارند و در واقع هم زمان در هر دو مدیوم فعالیت می‌کنند و اتفاقا برخی از آنها به موفقیت‌هایی نیز دست یافته‌اند. نکته‌ای که متفاوت‌ترین اتفاق جشنواره امسال است حضور دو تهیه کننده زن صاحب‌نام در تلویزیون در جشنواره فجر  و در مقام تهیه کننده است.

کارنامه پر طرفدار و پر مخاطب الهام غفوری و چند اثر موفق در کارنامه تهیه کننده جوان زن یعنی زینب تقوایی نشان از این دارد که حالا تهیه‌کنندگان زن با تجربه شناخت سلیقه تماشاگر تلویزیونی تصمیم دارند مدیوم سینما را با عنوان راس هرم تجربه کنند. نکته جالب در این انتخاب همکاری مجدد الهام غفوری و محسن تنابنده، که سال‌ها چه در مقام مشاوره و چه در مقام همکار تجارب مختلفی را با یکدیگر رقم زده‌اند.

و از سویی دیگر زینب تقوایی که قرار بود سریالی را با محمدرضا هنرمند کار کند (الف ویژه)، این اتفاق منتفی شد تا با این کارگردان به سینما بیاید و فیلم سینمایی (سمفونی نهم) رقم بخورد. جالب اینکه اخبار رسیده از جشنواره حکایت از این دارد که قرار است دو فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند سر و صدای بسیاری را به پا کند چراکه تا امروز این دو فیلم توانسته‌اند نظرات تماشاگران حرفه‌ای سینما را تا حد زیادی به خود جلب کنند.

در این جا این سوال پیش می‌آید که آیا تهیه کنندگان با سابقه تلویزیون با وسواس بیشتری به عرصه پرده نقره‌ای پا گذاشته‌اند یا همکاران با تجربه‌شان در این اقبال عمومی موثر بوده‌اند. به هر حال الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال‌های موفق چون پایتخت، علی‌البدل، چهار دیواری و … در تمام این سال‌ها تلویزیون و مخاطبش را در مناسبت‌های مختلف تجربه کرده است.

کار با سعید نعمت‌الله، محسن تنابنده، سعید فرهادی فرصتی بوده تا غفوری با تفکر و تدبر بسیاری انتخاب قصه و سوژه کند، همان فاکتوری که در این سال‌ها سینما از آن بسیار صدمه دیده و از سویی دیگر هم زینب تقوایی در چند همکاری با سعید نعمت‌الله نشان داده برای قصه و فیلم نامه کم نمی‌گذارد و تجربه فیلم سینمایی «سمفونی نهم» یعنی اینکه او با چشم باز و مطلع به همراه فانتزی محمدرضا هنرمند در جشنواره سی و هفتم حاضر است.

اگر در روز اختتامیه جشنواره فجر سیمرغ را در دست هر یک از این زنان موفق تلویزیون و یا عوامل فیلم‌شان دیدید تعجب نکنید چراکه هر دو فیلم در فضای متفاوتی نسبت به دیگر کارهای جشنواره امسال دیده شده‌اند.

سینمای ایران

 

سینمای ایران

سینمای ایران

 

سینمای ایران

 

سینمای ایران

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید