خبر فوری

توسعه بخش آبزی پروری گامی به سوی افزایش اشتغال پایدار

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فریدون همتی گفت: ظرفیت پرورش ماهی دردریا تا پایان امسال در استان افزایش می‌یاید.
وی افزود: پیش بینی می‌شود از ۵۰ هزار تن از ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی پرورش ماهی در دریا به هبره برداری برسد.
استاندارهرمزگان بااشاره به راه اندازی یک مرکز بزرگ پرورش ماهی در بندرچارک گفت:این مرکز با تولید لارو ماهی از گونه مولد سبب کاهش واردات لارو ماهی پرورشی تا رسیدن به خودکفایی دراین زمینه می‌شود.
همتی افزود:استفاده مناسب از ظرفیت‌های دریایی در بخش گردشگری و صیادی یکی از مسائل موثر در توسعه اقتصاد استان است که استانداری به آن توجه ویژه دارد.
وی گفت: با هدف توسعه بخش پرورش ماهی در دریا و میگوی پرورشی از سرمایه گذاران دراین بخش حمایت ویژه می‌شود.
استاندار هرمزگان همچنین بااشاره به ظرفیت ۵۰ هزار هکتاری پرورش میگو دراستان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ظرفیت تولید میگوی پرورشی دراستان به ۲۰ هزار تن برسد.
همتی ایجاد تعاونی‌های شهری و روستایی در مناطق ساحلی استان را یکی از راه‌های توسعه پرورش ماهی و میگو عنوان کردو افزود: بااجرای این امر فراورده‌های تبدیلی وصنایع بسته بندی آبزیان توسعه می‌یابد که این امر سبب گسترش صادرات و ایجاد اشتغال پایدار دراستان خواهد شد.

محسن یکتاپور مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: امسال صادرات آبزیان از هرمزگان ۱۶۷ میلیون دلار ارز آوری داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ هزار تن انواع آبزیان و فراورده‌های شیلاتی از هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: این محصولات به کشور‌های چین، مالزی، فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا صادرشده است.

بیش از ۱۰ هزار نفر در صنعت شیلات استان اشتغال دارند.
هرمزگان ۳۰ هزار صیاد دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید