خبر فوری
هرمزبان:رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از انحراف معیارها، تولید فساد است، گفت: باید همگی از گزارش دستگاه‌های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات استقبال کنیم تا روند اداره کشور به سمت بهبود وضعیت پیش رود.

تولید فساد نتیجه بسیاری از انحرافات معیار است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمد آشوری صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری استان هرمزگان، افزود: از رئیس دیوان محاسبات کشور تشکر می‌کنم که در این چندسال با رویکرد علمی و حرفه‌ای جدیدی در بحث نظارتی اعمال کرده و ماحصل آن در گزارشات چندسال اخیر جلسات تفریغ بودجه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه کشورمان گران اداره می‌شود پس باید تلاش‌های ما در جهت کاهش اتلاف منابع و افزایش بهره وری باشد، تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی با تکیه بر این اندیشه و باور باید کار خود را دنبال کنند و با این رویکرد این احساس بوجود می‌آید، مجموعه نظارتی به دنبال حمایت از مدیران در جهت انجام کار صحیح هستند نه مچ گیری.

آشوری با اشاره به اینکه در گزارش سال قبل نیز موضوع نفت و مشکلاتش مطرح و راهکار ارائه شد، اظهار کرد: در جلسات امسال در خصوص روند خصوصی سازی در کشور و مشکلاتش به ویژه اتلاف منابع و تضییع حقوق بیت المال عنوان شد.

وی ادامه داد: یکی از همین موارد مربوط به استان هرمزگان و موضوع آلومینیوم المهدی بود که نشان دهنده مسیر غلط طی شده در واگذاری و اجرا در کارخانه آلومینیوم المهدی در گذشته بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تولید فساد نتیجه بسیاری از انحراف معیارهاست، خاطرنشان کرد: باید همگی از گزارش دستگاه‌های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات استقبال کنیم تا روند اداره کشور به سمت بهبود وضعیت پیش رود.

وی با بیان اینکه در مسیر اجرای برنامه‌های توسعه کشور باید در جهت هم افزایی ملی و بهینه سازی منابع حرکت کنیم، عنوان کرد: برخی مواقع محیط میدان اجرایی یک فعالیت در استان است اما مالیات آن در مرکز پرداخت می‌شود همچون نفت لاوان که این موضوع تضییع حقوق مردم استان هرمزگان و انحراف معیار است.

آشوری گفت: ایجاد اشکال در این زمینه‌ها منجر به کاهش خدمات رسانی به مناطق مستحق و سرخوردگی مردم می‌شود که باید فکر اساسی به حال آن شود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *