فرهنگسازی رکن نخست در کاهش محدودیت های آبی است /رسانه ها پای کار بیایند صرفه جویی الگوی ذهنی جامعه می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ نهمین نشست شورای حفاظت آب استان با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان و سایر اعضای شورای حفاظت از منابع آب تشکیل شد.

هوشنگ ملایی در این نشست با ارائه گزارش در خصوص منابع تامین آب شرب شهرهای بندرعباس و خمیر در سال و1397 و نیاز آبی شرب شهرهای بندرعباس و خمیر و روستاهای مسیر به میزان دو هزار متر مکعب در ثانیه تصریح کرد: در انتهای سال 1396 به دلیل عدم وقوع بارندگی در حوزه آبریز سدهای میناب و شمیل –نیانونبود ذخیره مفید سدها و از طرفی پیش بینی کاهش آبدهی چاه های شرب در طول سال 1397، تکمیل پروژهای نیمه تمام، طراحی و اجرای پروژه های تامین و انتقال آب در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در ادامه ضمن ارائه آوری ایستگاه پمپاژغیرمجازمنطقه جگین جاسک گفت: تا کنون تعداد 1872 تعداد پرونده چاه های فرم 1 در تمامی شهرستان ها تشکیل شده که مقدمات صدور پروانه این چاهها در دستور کار می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از جمع آوری ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب منطقه جگین جاسک بیان کرد: طبق بازدید انجام شده در مرداد 97 تعداد 6 ایستگاه پمپاژ غیر مجاز واقع در رودخانه جگین منطقه یکدار شهرستان جاسک شناسایی شد که طبق مکاتبات لازم با مراجع قضایی دستور قضایی مبنی بر جمع آوری خطوط انتقال صادر شد که جا دارد از همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی که همکاری لازم داشته اند تشکر کرد.

در پایان این نشست مقرر شد با عنایت به وضعیت بحرانی منابع آب تامین کننده آبشرب بندرعباس پیگیری لازم جهت راه اندازی فازهای آبشیرینکن بندرعباس صورت پذیرد.

گفتنی است در این جلسه گزارش هایی در خصوص سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS ) آب منطقه­ای هرمزگا نتوسط مهندسین مشاورارائه شده مچنین مدیرکل هواشناسی پیرامون وضعیت بارندگی استان وپیش بینی های هواشناسی گزارشی ارائه کرد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید