خبر فوری

فیس‌‌‌بوک برنامه‌های آینده خود را برای پاسخ به مقامات واشنگتن لغو نخواهد کرد

مارک زاکربرگ: فیس‌‌‌بوک برنامه‌های آینده خود را برای پاسخ به مقامات واشنگتن لغو نخواهد کردبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا اخباری از درون شرکت فیس‌بوک فاش شده است که تلاش جدی و برنامه‌ریزی این شرکت برای ایجاد پیام‌رسانی جامع با ادغام سه اپلیکیشین فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام را نشان می‌دهد. حال گزارشی تازه از سوی روزنامه نیویورک تایمز حاکی از آن است که مقامات امنیتی و قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا با ایجاد چنین پلتفرمی مخالف هستند و عواقب خطرناک آن را بیشتر از مزیتش می‌داند.

مارک زاکربرگ  موسس فیس‌بوک ضمن اشاره به برنامه‌ریزی دقیق فیس‌بوک برای طرح ادغام سه شبکه اجتماعی پرطرفدار در جهان گفت: ما در حال آماده‌سازی زیرساخت‌هایی مستحکم برای برنامه آینده خود هستیم و صحبت‌ها و هشدار‌های یک یا چند مقام مسئول ما را به لغو یا تعویض پروژه بزرگ خود وادار نمی‌کند؛ ما نمی‌توانیم مزایای ایجاد پیام‌رسانی جامع برای کاربران در سراسر جهان را در نظر نگیریم.

سناتور برایان چاتس عضو مجلس قانون گذاری آمریکا گفت: “فیس‌بوک رسوایی‌های متعددی را در افشای اطلاعات خصوصی کاربران تجربه کرده است و ما شک داریم که در برنامه‌های آینده این شبکه اجتماعی نیز رمزگذاری مناسبی برای حفظ حریم خصوصی کاربران داشته باشد.”

فیس‌بوک با داشتن بیش از ۲ میلیارد کاربر در نقاط مختلف دنیا که تقریبا ۱.۵ میلیارد از آن‌ها به صورت مستمر فعال هستند، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی مجازی در جهان است. با این حجم وسیع از تعداد کاربران، این پیام‌رسان می‌تواند در بسیاری از تحولات سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار باشد، لذا قانون‌گذاران آمریکا با درک چنین تهدیدی از جانب فیس‌بوک همواره نگرشی امنیتی به آن دارند. البته افشای اسناد مبنی بر همکاری این پیام‌رسان با برخی دولت‌های جهان، جهت بررسی اطلاعات کاربران در کاستن از اعتبار کلی فیس‌بوک تاثیر بسزایی داشته است.

مارک زاکربرگ: فیس‌‌‌بوک برنامه‌های آینده خود را برای پاسخ به مقامات واشنگتن لغو نخواهد کرد
با وجود مخالفت‌های زیاد برای عدم به وجود آمدن پلتفرم جامع از سوی فیس‌بوک برخی از کارشناسان فناوری با مفید خواندن ادغام سه پیام‌رسان فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، گفتند: به دلیل وجود سطح امنیتی مناسب در اینستاگرام و واتس اپ، فیس‌بوک در صورت تمایل به همکاری با این پیام‌رسان‌ها مجبور است سطح امنیتی خود را بسیار ارتقا دهد تا بتواند نظر کاربران هر دو شبکه اجتماعی دیگر را نیز جلب کند.

فیس‌بوک برای اجرای پروژه‌های بزرگ خود تنها در آمریکا دچار مشکل نیست و همین وضعیت و یا حتی سخت‌تر از آن را با سیاست‌مداران اتحادیه اروپا دارد. زیرا اروپاییان معتقدند فیس‌بوک با نقض حریم خصوصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر اعتماد کلی نسبت به خود را زیر سوال برده است در نتیجه این شبکه اجتماعی نیازمند تحولی عظیم در سطح امنیتی خود است تا بتواند بار دیگر با اقبالی گسترده از سوی کاربران اروپایی مواجه گردد.

بیشتر بخوانید: رسوایی جدید فیس‌بوک: اطلاعات 50 میلیون کاربر لو رفت

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید