خبر فوری

155پروژه عمرانی نیمه تمام هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری یکشنبه در نشست شورای فنی استان افزود: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل از مشکلات فعلی محسوب می شود و شیوه نامه ای برای این امر (واگذاری طرح به بخش خصوصی) طبق ماده 27 قانون تنظیم مقررات مالی دولت موجود است که روال کار را تعریف و تسهیل کرده است.
وی با بیان اینکه کار دولت پیمانکاری نیست و باید به سمت نظارت پیش برود ، گفت: در موضوع فرهنگ سازی و در بعد فنی و کیفی پروژه‌های عمرانی باید کار بیشتری کنیم تا در افراد خود نظارتی لازم ایجاد شود.
استاندار هرمزگان اظهارکرد: طولانی بودن عمر اجرای پروژه‌ها از جمله مشکل در این بخش بوده که نیاز است میانگین مدت زمان اجرای پروژه‌ها به مدت زمان استاندارد زیر سه سال برسد.
جادری بر لزوم نظارت‌ بیشتر بر پروژه های عمرانی و فنی تاکید کرد و گفت: امور مربوط به مسائل عمرانی و فنی نیازمند نظارت همیشگی است و در این راه باید به سمت رعایت استاندارها پیش برویم.
وی یادآورشد: دولت به عنوان مجری پروژه‌های عمرانی ، این ضرورت را می‌بیند که امور مربوط به این پروژه‌ها را ارزیابی کند و به نوعی ما مسئولیم چرا که این پروژه‌ها با جان مردم مرتبط است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها به امور کمی تاکید ندارد بلکه به موضوع کیفی نیز تاکید می‌کند، اضافه کرد: افزایش راندمان کاری و بهره وری از مبانی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید به آن توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به طرح مسکن مهر، بیان داشت: مسکن مهر و سایر پروژه‌هایی که در آن امور علمی و کارشناسی اجرایی نشده به چالش‌هایی برای دولت تبدیل شده است.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه نیازمند فناوری‌ های جدید در تولید مصالح و اجرای پروژه ها هستیم ، اظهار داشت: باید قوانین و مقررات فنی ساخت و ساز در پروژه‌ها رعایت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز با بیان اینکه یکی از رویکردهای دوره‌های آموزش فنی افزایش کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی در استان است ، گفت: در حوزه آموزش برنامه‌های خوبی با همکاری بخش‌های دانشگاهی برگزارشده که تاثیرات مطلوبی نیز داشته است.
صالح دریانورد اضافه کرد: در واقع پروژه‌های عمرانی استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و این نشست ها برای بهبود فرآیند کار است.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید