خبر فوری

مدیرکل ارشاد هرمزگان خواستار راه اندازی بنیاد علمی و پژوهشی کرامت شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا درویش نژاد سه شنبه در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان افزود: ما فرهنگ و سرمایه عظیمی به عنوان بن مایه اصلی در حوزه اندیشه دراختیار داریم و باید این فرهنگ با غنای بالای مذهبی ، عرفانی ، فکری و فرهنگی را ترویج دهیم.
وی فلسفه وجودی بزرگداشت دهه کرامت را ترویج فرهنگ رضوی و هویت بخشی به جامعه دانست و بیان داشت: پذیرفتن اندیشه رضوی ، یکی از اهداف دهه کرامت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان اظهارکرد: داشتن الگو یک ضرورت است و بسیاری از کشورها که به دلیل شرایط جغرافیایی ، اجتماعی و تاریخی ، از داشتن شخصیتی که مبنایی برای هویت بخشی آن کشورها باشد محروم می باشند ، از این رو به الگوسازی ذهنی روی می آورند.
درویش نژاد یادآورشد: در دین مبین اسلام الگوهای دینی مذهبی فراوانی است که در راس آن وجود مبارک پیامبراکرم(ص) و اهل بیت (ع) می باشد و در تاریخ ایران اسلامی نیز الگوهای زیادی در حوزه های مختلف علمی ، حماسه و ایثار وجود دارد و از این جهت نیاز به هویت های ذهنی نداریم.
وی ائمه اطهار (ع) تنها متعلق به شیعه و اهل سنت نیستند ، بلکه به همه بشریت تعلق دارند و امام رضا (ع) برای هدایت همه آدم ها به امامت رسیدند و لذا فرهنگ اهل بیت (ع) فراتر از بحث مذهب و قومیت است.
این مسئول فلسفه وجودی بزرگداشت دهه کرامت را ترویج فرهنگ رضوی و هویت بخشی به جامعه دانست و افزود: ما فرهنگ و سرمایه عظیمی به عنوان بن مایه اصلی در حوزه اندیشه در اختیار داریم و باید این فرهنگ با غنای بالای مذهبی، عرفانی، فکری و فرهنگی را ترویج دهیم.
درویش نژاد با تاکید بر این که فرهنگ رضوی باید در برنامه های دهه کرامت عملیاتی شود، اظهار داشت: کرامت انسانی که ائمه اطهار(ع ) منبع آن هستند در برنامه های این دهه مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در دهه کرامت باید از پرداختن به برنامه های تکراری پرهیز و رو به جلو حرکت کنیم و خروجی برنامه های این دهه باید به ساخت مسجد و مدرسه و تامین امام جماعت در مناطق روستایی منجر شود.
از یکم تا یازدهم ذی القعده برابر با (14 تا 24 مردادماه) سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده است.

انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید