خبر فوری
هرمزبان:فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از رشد 43درصدی معرفی به کمیسون تخلفات صیادی در 9ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

رشد 43درصدی در برخورد با متخلفین صید و صیادی در 9ماهه نخست سال جاری

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ سرهنگ حسن آزادی با اشاره به وجود 22 بندر صیادی 30000 هزار نفر جامعه صیادی استان هرمزگان و بیش از 2500 کیلومتر نوار مرز آبی ساحلی گفت : حفظ و حراست از صیدگاهها توسط یگان حفاظت از منابع آبزیان با حمایت دریابانی استان هرمزگان درنظارت و کنترل درصیدگاه های استان و راه اندازی گشت های تلفیقی و مشترک صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه صیادان و جامعه بهره بردار شیلاتی تعامل و همکاری خوبی با اداره کل شیلات هرمزگان دارند از صیادان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات این یگان را یاری نمایند .

سرهنگ آزادی با اشاره به رشد و پیشرفت عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در نه ماهه نخست سال جاری گفت: رشد چشمگیری در تمامی کشفیات در برخورد با شناروهای متخلف صید صنعتی و سنتی از اهم شاخص های رشد عملکرد یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان توقیف بیش از 50 فروند شناور،کشف  بیش از دوهزار 800طاقه تور منوفلامنت ،43 عدد لنگر،109 عدد تور صید ترال و کشف بالغ بر هشت هزار و 700 کیلو گرم ماهی و میگو را از اهم کشفیات این یگان خواند.

سرهنگ حسن آزادی ارتقای تعامل با دریابانی استان،بروز رسانی تجهیزات و شناورهای یگان،جلب مشارکت بیش از پیش جامعه صیادی،ارتقای همکاری با مدیریت بنادر صیادی،تامین نیروی انسانی ،پیگیری تخصیص اعتبارات لازم ،استقرار پایگاه های هاب در شهرستان های مهم،راه اندازی گشت های مشترک  و … را از اهم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

وی افزود:در آینده نزدیک و با تامین نیرو استقرار پایگاه های یگان در کلیه بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید ، استقرار شناور عملیاتی یگان در صید گاه های صید صنعتی، توسعه روش صید لانگ لاین در جزایز، ترویج استفاده از ادوات صید اصولی بجای ادوات صید مخرب و … را از اهم برنامه این یگان در سال جاری خواند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان فعالیت این یگان را بسیار مهم و حساس خواند و گفت: بدون شک حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان نیازمند توجه بیش از پیش مردم و همه دستگاه های اجرایی به این مهم است چرا که ماموریت یگان حفاظت شیلات در زمینه حفاظت از منابع آبزیان است و از این فرصت باید برای حفظ این منابع نهایت بهره را برد.

 

سرهنگ آزادی برگزاری دوره های آموزشی برای آگاهی بخشی جامعه صیادی  و رعایت مقررات مرزی را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از تخلفات صیادی عنوان کرد و افزود: برنامه های خوبی در این راستا در دست اقدام شیلات هرمزگان قرار دارد.

وی ضمن تقدیر وتشکرازهمکاری مردم و مسوولان از مردم شریف استان هرمزگان درخواست کرد تا هرگونه تخلفات صید غیر مجاز آبزیان را به شماره تلفن07633331413 ستاد خبری فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کنند .

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید