خبر فوری
هرمزبان:نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با حضور رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان، احمدی فرماندار میناب و جمعی از مسئولین در مجموعه گردشگری تفریحی اقامتی صدف میناب افتتاح شد.

نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در میناب افتتاح شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: اعتقاد دارم گردشگری یک استعداد است و امروز گردشگری اقتصاد سوم دنیاست. اقتصادی که بسیاری از آسیب های سایر اقتصادها را ندارد. نفت و کشاورزی آسیب های خاص خود را دارند اما گردشگری این آسیب ها را ندارد و با روحیه و فطرت انسان همخوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای شکوفا کردن گردشگری و استعدادها باید برای خود چشم اندازی بسازیم افزود: اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان تا پایان سال چشم اندازی را برای خود ترسیم کرده و 5 رویداد مهم را در برنامه دارد که جشنواره گردشگری غذا اولین و شروع آن است.

برومند با اشاره به برگزاری جشنواره عکس و فیلم «هرمزگان من» در بهمن ماه امسال افزود: از ظرفیت هنرمندان برای معرفی استان استفاده خواهیم نمود که اطلاع رسانی آن از امروز شروع شده است.

وی از برگزاری همایش خزر تا خلیج فارس در بهمن ماه خبر داد و افزود: در این همایش تمام مدیران تاسیسات گردشگری و تورگردانان گرد هم جمع می شوند و ظرفیت های استان را برای آنها معرفی خواهیم نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره برگزاری هفته فرهنگی هندوستان در نیمه دوم اسفند ماه امسال در بندرعباس افزود: تعاملات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با هند داریم و مردم هرمزگان نیز مشترکات فرهنگی با مردم این کشور دارند.

برومند با اشاره به برگزاری تور گردشگری دریایی و نمایشگاه صنایع دستی دریایی تا پایان سال ادامه داد: همه اینها نتیجه ساختن یک چشم انداز زییا از گردشگری و صنایع دستی است.

وی افزود: امیدوارم مسولان شهرستان میناب نیز در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چشم اندازهایی را برای خود بسازند و ما هم در کنار آنها خواهیم بود.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی به مدت سه روز از 3 لغایت 5 بهمن ماه و در سه  بخشعرضه، مسابقه ای بصورت آشپزی تفریحی بین خانواده ها و آشپزی حرفه ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر ارائه غذا در مجموعه تفریحی گردشگری صدف میناب در حال برگزاری  است.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید