خبر فوری
هرمزبان:نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مربی کمک های اولیه روانشناختی در حوادث طبیعی با تمرکز بر افراد آسیب‌پذیر به مدت سه روز در مجتمع دارو درمانی هلال ایران با حضور 20 مربی برگزیده از 19 استان کشور آغاز شد.

نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه روانشناختی آغاز به کار کرد

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا،کبری محمدی، مشاور رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مراسم افتتاحیه این کارگاه، حمایت روانی اجتماعی از آسیب‌دیدگان حوادث را یکی از  نیاز های جدی دانست و گفت: با توجه به این مساله متاسفانه در این زمینه ساماندهی‌های لازم صورت نگرفته است و در هنگام وقوع یک حادثه دستگاه‌های متولی زیادی وارد عمل می‌شوند اما  پس از مدت کوتاهی خارج می‌شوند. این اقدام سبب می‌شود افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی ناشی از حادثه شدند، از حمایت‌های روانشناختی محروم شوند.
مشاور رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان که آسیب‌های روحی ناشی از حوادث  بر بخشی از افراد، همچون کودکان و زنان تاثیرات مخرب‌تری می‌گذارد، افزود: موضوع حمایت روانی اجتماعی از آسیب‌دیدگان در سازمان جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر همواره به عنوان یک دغدغه مهم مطرح بوده و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما نیاز به ساماندهی دارد.
وی با اشاره به همکاری سازمان جمعیت جوانان هلال احمر با با سازمان  یونیسف در سال‌های اخیر گفت: این همکاری از سال 92  آغاز شده و در این مدت دو دوره آموزشی استانداردهای اولیه حمایت از کودکان ‌برای مدیران و کارشناسان سازمان برگزار شده است.
محمدی در تشریح کارگاه کار گاه آموزشی تربیت مربیان روانشناختی در بلایا بیان کرد: افراد حاضر در این کارگاه از طریق مصاحبه تخصصی از استان‌های انتخاب شده‌اند.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را تربیت مربیان کمک‌های اولیه روانشناختی به امدادگران و نجات گران اعلام کرد و گفت: این دوره‌ها با همکاری یونیسف ادامه خواهد داشت و در چهار استان کشور به صورت پایلوت برگزار می‌شود تا بتوانیم هم افزایی دستگاه‌های اجرایی دیگر کشور را داشته باشیم.
محمدی با بیان این که مخاطب کارگاه آموزشی تربیت مربیان کمک‌های روانشناختی در بلایا صرفا  اعضای جمعیت جوانان هلال احمر نیستند، افزود: تلاش شده تا از  تمام ظرفیت‌های داوطلبان و معاونت آموزش و پژوهش و سایر بخش‌ها استفاده شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود به بخشی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جمعیت جوانان هلال احمر در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بعد از این حادثه با همکاری یونیسف  کارگاهی برای تیم های سحر استان مذکور برگزار شد که رویکرد آن اجتماعی بود.
وی ادامه داد: مردم زلزله زده کرمانشاه به دلیل عدم شناخت از رویکرد جدید تیم‌های سحر در بیشتر مناطق پذیرای آنها نبودند اما با این حال آنها توانستند پنج تیم محلی تشکیل دهند.
محمدی افزود: از آنجایی که جمعیت هلال احمر اولین گروهی است که وارد یک منطقه حادثه‌دیده می‌شود امدادگران و نجات گران به بحث حمایت‌های روانی باید حساس باشند و از آن شناخت اولیه داشته باشد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید