خبر فوری
هرمزبان:دهه فجر امسال ۲ بازارچه ملوانی در میناب به بهره برداری می‌رسد.

دهه فجر امسال، بهره برداری از ۲ بازارچه ملوانی در میناب

 خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: به مناسبت دهه فجر ۲ بازارچه ملوانی در کرگان و زهوکی شهرستان میناب به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در این بازارچه‌ها با ۵۰ غرفه زمینه اشتغال ۹۶ نفر فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ۴ بازارچه ملوانی در جاسک، لیردف، پارسیان و قشم نیز در دست اقدام است.

خلیل قاسمی افزود: با راه اندازی این بازارچه‌ها زمینه اشتغال بیش از ۵۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی تنظیم بازار و رونق اقتصادی، دسترس بودن کالا‌های مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیفات ۲۰ درصدی حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان، محاسبه قیمت سوخت برای شناور‌ها به قیمت نرخ داخلی برای ملوانان، سوق دادن مرزنشینان به سمت تجارت خرد رسمی و صادرات محصولات تولیدی و تامین کالا‌های اساسی استانرا از مزایای ایجاد بازارچه‌های مرزی برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان با شاره به مزایای بهره مندی از کارت الکترونیکی مبادلات مرزی افزود: این کارت‌ها با اعتبار ۳ ساله برای سرپرست خانوار حداکثر ۵ نفره مرزنشین صادر می‌شود و دارندگان ان‌ها می‌توانند یا به صورت مستقل اقدام به مبادله مرزی کرده و یا کارتشان را یه شرکت‌های تعاونی که عضو آن هستند واگذار و از سود تعاونی بهره‌مند شوند.

خلیل قاسمی گفت: با توجه به اینکه سهمیه ارزی در مناطق عادی ۹۰ دلار و در مناطق محروم ۱۸۰ دلار برای هر نفر است در صورت بهره گیری از ظرفیت واقعی رقم قابل توجهی در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد که می‌توانند با استفاده از این امتیاز گسترده فعالیت‌های تجاری خود را افزایش داده و در نتیجه امکانات و خدمات بهتری در اختیار مرزنشینان قرار دهند.

وی افزود: کنترل میزان ورود و خروج کالا توسط مرزنشینان، شفافیت در فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان و حسابرسی دفاتر فروش وکسب اطلاع مرزنشینان از میزان درآمد حاصل از صادارت وورادات و فعالیت مرزنشینان از دیگر مزایای استفاده از کارت‌های مرزنشینان است.

در حال حاضر ۶ بازارچه مرزی در میناب، تیاب، سیریک، کنگ و خمیر فعال هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید