خبر فوری
هرمزبان:از ابتدای سال تاکنون بیست و پنج جلسه دیدار مردمی حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان برگزار شده است.

برگزاری ۲۵ جلسه دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ازابتدای سال تا کنون در بیست و پنج جلسه دیدار مردمی شرکت کرده است.
وی گفت:طرح برگزاری دیدار‌های مردمی مسؤولین قضایی استان هرمزگان بطور همزمان در دیگر حوزه‌های قضایی استان نیز اجرا شده است و طی ۱۰ ماه سپری شده در بندرعباس با هزار و ۶۰ نفر از شهروندان دیدار داشته است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در جریان برگزاری این دیدار‌های مردمی، ضمن استماع درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان، در خصوص رسیدگی به مطالبات آن‌ها دستورات لازم را صادر نموده است.
حجت الاسلام اکبری افزود:از میان درخواست‌های ارائه شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون، ۳۷ درصد مردم خواستار دیدار حضوری با شخص رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بوده، ۹ درصد پیشنهادات خود را به منظور بهبود ارائه خدمات قضائی مطرح کرده اند.
وی گفت: ۲۲ درصد تقاضای مرخصی زندانیان و موافقت با اعطای عفو و تخفیف مجازات خود را اعلام کردند، ۱۷ درصد درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری را ارائه کردند و ۱۵ درصد نیز خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اجرای احکام شده اند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: تاکنون تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان هرمزگانی مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات لازم در ارتباط با آن‌ها صادر شده است.
وی افزود: تسریع در روند رسیدگی به مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع مهم‌ترین هدف دیدار‌های مردمی است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم سازی‌های کاربردی به منظور رفع مشکلات اجتماعی اثر بخش بوده و نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی به عنوان گرانمایه‌ترین سرمایه دستگاه قضایی خواهد داشت.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان برگزاری دیدار‌های مردمی وکلا در مساجد به منظور پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم و آشنایی بیشتر شهروندان با این حوزه می‌باشد که انتظار می‌رود این دیدار‌ها نیز تداوم یابد.

متقاضیان دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، از نقاط مختلف کشور و استان هرمزگان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با دفتر کل دادگستری استان هرمزگان به شماره تلفن:۰۷۶۳۳۳۱۷۸۶۰ و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی دادگستری کل استان هرمزگان به نشانی: www.dadhor.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید