خبر فوری
هرمزبان:حسین رضا زاده قهرمان سابق وزنه برداری جهان معتقد است پیروزی انقلاب اسلامی سر آغازی برای تحول در ورزش مناطق محروم و شهرستانی‌های با استعداد بود.

رضا زاده: تولد انقلاب اسلامی، تبلور ورزش در مناطق محروم بود/ افتخار می‌کنم امام خامنه‌ای مرا با اسم کوچک صدا زدند

حسین رضا زاده :مدال هایم را به رهبر انقلاب تقدیم میکنم /40 سالگی انقلاب  مایه فخرجهان است  به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رضا زاده پهلوان پر آوازه دسته فوق سنگین وزنه برداری کشورمان و قهرمان دو دوره المپیک که در گفتار و رفتار منشی علی وار دارد. او که سال ها به عنوان قوی ترین مرد جهان شناخته می شد در کنار ظاهری تنومند قلبی رئوف و بی آلایش دارد، گفتارش گواه بر دل بزرگ این مرد و پهلوان سال های نه چندان دور دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان دارد.

حسین رضا زاده قهرمان دو دوره المپیک و چندین دوره جهان وآسیا، پهلوانی که با پیروزی انقلاب در شهر اردبیل پا به عرصه خلقت گذاشت. مصادف شدن تولد ابرمرد وزنه برداری جهان با روزهای شیرین انقلاب مردم ایران انگار از همان روزها نوید حضور قوی ترین مرد ایران وجهان را برای به اهتزاز در آمدن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران می داد.

با تولد انقلاب من هم به دنیا آمدم

با حسین رضا زاده چهره ی ماندگار و جوانی از نسل شکوفه های انقلاب اسلامی در ایران به گفتگو پرداختیم، او به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: من متولد سال ۱۳۵۷ در شهر اردبیل هستم، تولد من مصادف شد با پیروزی ارزشمند انقلاب اسلامی در ایران، ورزش حرفه را در رشته وزنه برداری از ۱۴ سالگی در سالن اعلم اردبیل شروع کردم و با تلاش در سطح استانی دوسال بعد یعنی در ۱۶ سالگی به تیم ملی جوانان دعوت شدم در رده جوانان رکوردهای ماندگاری را از خودم در همان سنین جوانی به جای بگذارم.

شهدا و جانبازان با حفظ امنیت کشور شرایط را برای افتخار آفرینی ما مهیا کردند

او در ادامه در مورد اینکه از نسل انقلاب اسلامی ایران است و بعد از انقلاب شرایط مدال آوری در ورزش کشور بهبود یافته است گفت: در سال ۷۷ در مسابقات جوانان جهان رکورد تاریخی زدم و در سال بعد هم در مسابقات جهانی رکورد بزرگسالان جهان را جا به جا کردم. همه این توفیقات در دهه هایی صورت گرفت که سال ها در این مرز وبوم افرادی در پیراهن خادم مردم به این ملت خدمت کردند، شهدا و جانبازان و دلسوزان این نظام مقدس سال ها با دشمنان این کشور در جبهه های حق علیه باطل به مبارزه می پرداختند تا ما در اردوهای تیم ملی و آوردگاه های جهانی با رقبا به مبارزه بپردازیم. مدال ها و ثبت رکوردهای من در سطوح جهانی، المپیک آتن، پکن و آسیایی همه و همه مرهون زحمات بی شائبه مسئولان و خادمان این نظام بود که فضای فرهنگی و ورزشی امنی را برای جوانان نسل انقلاب فراهم می کرد.

پیروزی انقلاب تولدی برای ورزشکاران در مناطق محروم بود

قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان درباره امکانات در شهر ها و سطح کشور بعد از انقلاب هم گفت: بعد از انقلاب اسلامی امکانات و توجهات به شهرستان ها ونقاط دور افتاده بیشتر شد، ورزش در سر تا سر کشور رونق گرفت چه از مناطقی که بعدها در جنگ تحمیلی مورد تعرض قرار گرفتند و چه از شهرهایی که از نظر زیر ساختی امکانات خاصی نداشتند همه و همه به لطف خدا و همت ارکان نظام روز به روز مورد عنایت قرار گرفتن  ،من، از اردبیل، کوروش باقری از کرمانشاه، حسین توکلی از شمال کشور و دیگر دوستان همه دستاورد توجه به زیرساخت ها و استعدادهای بعد از انقلاب نسبت به شهرستان ها بودیم.

ما قهرمانان ورزش تمام افتخارات را مدیون انقلاب و شهدا هستیم

وی در ادامه درباره شهدا گفت: الگوی من و تمامی ورزشکاران در تمام سطوح جهانی همین شهدا هستند که با گذشتن از جانشان اسباب درخشش ما را در مسابقات جهانی بوجود آوردند، ذکرحضرت ابوالفضل (ع) را از سرداران در طول دفاع مقدس در ذهن من باقی ماند و همین موضوع انگیزه ای شد تا به سلطه چندین ساله روس ها در دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان پایان دهم و بتوانم رکوردهای تاریخ سازی را به ثبت برسانم .

افتخار می کنم  که امام خامنه ای مرا با اسم کوچک صدا زدند

قوی ترین مرد جهان در مورد ملاقاتش با حضرت آقا گفت: قهرمانی من در المپیک آتن،پکن ومسابقات قطر باعث شد تا امام خامنه ای در طی پیامی از من تقدیر کنند که آن روز را هرگز فراموش نمی کنم که این چنین از زحماتم توسط بالاترین و بزرگترین رجع کشور مورد تقدیر قرار گرفتم، من البته خیلی آرزوی دیادار با امام خامنه ای را از نزدیک داشتم که البته خدا به این آرزوی من جامع عمل پوشید و من به دیدار رهبر انقلاب رفتم. آن روز در مواجه با رهبر عظیم الشان انقلاب، ایشان من را با اسم کوچک حسین آقا صدا زدند و از مدال آوری هایم در رشته وزنه برداری گفتند که همه این ها نشان از توجه ویژه مسئولان کشورمان به ورزشکاران ومدال آوران بود و این طی سال های آینده هم چراغ راهی برای من و دیگر ورزشکاران شد که ورزشکاران از حمایت ویژه ای برخوردارند.

آمادگی ورزشکاران در رقابت های بین المللی نوعی جهاد است

او در مورد  ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز گفت: ما در کنار اقشار مختلف مردم پشت رهبر انقلاب و نظام مان هستیم و از ارزش های انقلاب اسلامی با تمام وجودمان دفاع می کنیم من انقلاب را ندیدم آن روزها در سنین کودکی بعد از انقلاب بودم ولی باید همواره با آرمان های امام و امام شهدا تجدید میثاق کنیم، آمادگی ورزشکاران در عرصه های جهانی به نوعی جهاد است هر چند ارزش شهدا به مراتب بسیار بالاتر از مدال های ما در میادین جهانی است ولی مدال آوری در این دهه های اخیر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

واکنش «حسین رضازاده» به کاهش سهمیه المپیکی وزنه برداری

حضور رضا زاده در هیئت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا

حسین رضازاده در المپیک آتن(2004)+فیلم

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید