خبر فوری
هرمزبان:فیس‌بوک در حال اضافه کردن بخشی برای ارائه درخواست‌های سیاسی در قسمت خبرخوان خود است.

فیس‌بوک درخواست‌های سیاسی را به بخش خبرخوان خود اضافه می‌کند +عکس

فیس‌بوک درخواست‌های سیاسی را به بخش خبرخوان خود اضافه می‌کند +تصویربه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیس‌بوک در حال تلاش برای بهبود مشارکت مدنی کاربرانش است. این شرکت قصد دارد قابلیت‌هایی بیشتر از دسترسی آسان به سیاستمداران و کمپین‌های ثبت نام برای رأی‌گیری به شبکه اجتماعی خود اضافه کند.

شرکت فیس‌بوک از روز ۲۱ ژانویه در ایالات متحده آمریکا یک عملیات اجتماعی را اجرا می‌کند که در آن درخواست‌های سیاسی کاربران را به خبرخوان ارسال می‌کند.

متقاضیان تنها باید یک متن درخواست بنویسند، سیاستمدار مربوطه را تگ کنند و منتظر باشد تا دیگران از آن طرح حمایت کنند. یک بخش گفتگو نیز برای این قابلیت طراحی شده که به کاربران اجازه نظر دادن بر روی هر یک از تقاضاهای سیاسی و همچنین ایجاد کردن کمپین‌های حمایتی را می‌دهد. شما می‌توانید تعداد کسانی که از یک تقاضانامه حمایت کرده‌اند را مشاهده کنید اما تنها می‌توانید اسامی کسانی را ببینید که جزو دوستان و یا شخصیت‌های معروف هستند.

این شرکت به خوبی از احتمال سوءاستفاده از این قابلیت آگاه است. به غیر از محدود کردن کارهایی که در این بخش می‌توان انجام داد، فیس‌بوک با ترکیب الگوریتم تشخیص موارد غیراخلاقی و سوءاستفاده‌گرایانه، گزارش‌های کاربران و نظارت انسانی از هر گونه درخواست نژادپرستانه و غیرقابل توجیهی جلوگیری می‌کند.

جای تعجب نیست که فیس‌بوک اجازه نخواهد داد که شما رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور را بر روی تقاضای سیاسی خود تگ کنید. به جای آن به شما اجازه می‌دهد تا نمایندگان محلی مورد نظر خود را تگ کنید و حتی علامت مخصوص روی درخواست خود درج کنید که نشان دهد شما درخواست سیاسی مشارکت داشته‌اید.

فیس‌بوک در حال آزمایش این قابلیت در کشور آمریکا است. اگر استفاده از این قابلیت مورد قبول کاربران باشد، احتمال دارد آن را در کشورهای دیگر نیز امتحان کند.

فیس‌بوک درخواست‌های سیاسی را به بخش خبرخوان خود اضافه می‌کند +تصویر

بیشتر بخوانید: عکس‌های بهترین میان‌رده شیائومی، در TENAA منتشر شد +تصاویر 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید