خبر فوری

خلیج فارس به یاد 290 مسافر پرواز 655 گلباران شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در مراسمی نمادین که عصر امروز با حضور خانواده شهدای ایرباس و مسؤولان کشوری و لشکری استان هرمزگان برگزار شد، محل سقوط پرواز ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 290 مسافر در 12 تیرماه 1367 گلباران و فریاد انزجار از آمریکا در آبهای نیلگون خلیج فارس طنین‌انداز شد.

در این مراسم که بر عرشه یک کشتی و با حضور گسترده خانواده شهدای ایرباس برگزار شد، ابتدا محل سقوط هواپیمای پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران در محدوده جنوبی جزیره قشم توسط یک فروند بالگرد نیروی دریایی گلباران و خانواده شهدا با چشمانی اشک‌بار و اندوهگین ضمن نثار دسته‌های گل به آبهای خلیج فارس به خواندن قرآن و فاتحه برای شهدایی که پیکر پاکشان هیچ‌گاه به آغوش خانواده‌ و وطن‌شان بازنگشت، ادای احترام کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که توسط قایق‌های مسلح سپاه پاسداران تا محل سقوط هواپیمای ایرباس مشایعت می‌شدند، بار رسیدن به محل واقعه و با سردادن شعارهای ضد آمریکایی، این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم و خواستار مجازات عاملان این جنایت عامدانه در محاکم بین‌المللی شدند.

خانواده شهدای ایرباس با سردادن فریادهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و به یاد 66 کودک حاضر در این پرواز، 66 گل گلایل سفید را نیز به آبهای خلیج فارس که مدفن ابدی بسیاری از شهدای ایرباس است، نثار کردند.

در این مراسم علاوه بر خانواده شهدای ایرباس، جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسؤولین سیاسی استان نیز حضور داشتند.

به گزارش فارس، پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران در 12 تیر سال 1367 و در حالی که کمتر از 7 دقیقه از زمان برخاست آن از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی می‌گذشت، از سوی ناو وینسنس آمریکایی در آبهای خلیج فارس مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و 290 مسافر آن کشته شدند که پیکر بسیاری از کشته شدگان این واقعه هرگز پیدا نشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید