هرمزبان:مهندس رادمهر فرماندار شهرستان جاسک در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، گفت: شبکه بهداشت و درمان در ساختار اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد و تحقق توسعه پایدار با داشتن جامعه ای سالم اتفاق خواهد افتاد.

توسعه پایدار با داشتن جامعه ای سالم محقق می شود

وی در سخنان خود به موضوعات بهداشتی شهرستان از جمله کلرزنی و بهداشت آب آشامیدنی سالم، سایت دفن زباله اشاره کرد و ابراز داشت: برای رفع بسیاری از معضلات بهداشت نیاز به همکاری عموم جامعه است که باید با آموزش و فرهنگ سازی این کار عملی شود.

 

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: شهرداری باید در جمع آوری سگهای ولگرد و ساماندهی احشام اقدام مناسب انجام دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک با اشاره یکی دیگر از مصوبات کارگروه ساغ گفت: تالاسمی شایع ترین اختلال ژنتیکی است که این بیماری ارثی که از طرف پدر و مادر مینور به فرزند خود می رسد.

دکتر عباس ابراهیمی افزود: غربالگری قبل از ازدواج و شناسایی زوجین ناقل و مشاوره استاندارد و زوجین از محورهای برنامه است و نقش بسزایی در کاهش بروز این بیماری داشته است.

وی یکی از دیگر مشکلات بهداشتی شهرستان جاسک را در حوزه بیماریهای تالاسمی عقد زوجین بدون مشاوره و آزمایش خون قبل از ازدواج عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم در خصوص برنامه عقد  زوجین، عاقدین و معتمدین محلی در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک به اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال که از 6 بهمن الی 9 بهمن ادامه دارد اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای طرح پولیو خانه به خانه ریشه کنی فلج اطفال یا بیماری پولیو است.

در این جلسه مسئول مبارزه با بیماریها ومسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان جاسک نیز حضور داشتند.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید