خبر فوری

واکسیناسیون ۲۱۰ هزار کودک هرمزگانی علیه فلج اطفال

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، کاووس دیندارلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در مرحله نخست عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ۲۱۰ هزار و ۷۱۵ کودک زیر ۵ با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال ایمن می‌شوند.

وی افزود: مرحله نخست ایمن سازی فلج اطفال در هرمزگان از ۶ تا ۹ بهمن در سراسر استان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این طرح از ۴۴۸ هزار و ۱۳۷ خانوار بازدید می‌شود.

کاووس دیندارلو افزود: هزار و ۸۴۰ تیم دو نفره شامل ۳ هزار و ۶۸۰ نفر نیروی انسانی عملیات را اجرا و پشتیبانی می‌کنند.

وی گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۹۳ نفر داوطلبان سلامت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همه کودکان زیر پنج سال ایرانی و یا غیر ایرانی در استان واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

کاووس دیندارلو افزود: در تمام شهرستان‌ها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه انجام می‌شود، اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم‌های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر، قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.

وی گفت: مرحله دوم طرح ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال از ۴ تا ۷ اسفند ماه اجرا می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید