خبر فوری

امین قصمی:بخش خصوصی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس تکمیل می کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، امین قصمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بحران کم آبی در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری بندرعباس بود که خوشبختانه با تلاش انجام شده از سوی آبفا استان و شهرداری این مشکل در دست برطرف شدن است.
وی افزود: در حال حاضر حجم پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس 600 هزار متر مکعب در شبانه روز است که این میزان بسیار بیشتر از نیاز آبی فضای سبز شهری است اما امکان استفاده از آن در این بخش وجود ندارد و باید روند تصفیه تکمیلی را طی کند .
قصمی تصریح کرد: در همین راستا شرکت آبفا هرمزگان قراردادی به حجم ریالی 2500 میلیارد ریال با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد کرده تا با انجام مراحل تصفیه تکمیلی بر روی پساب تولیدی ، آن را به صنایع غرب بندرعباس و شهرداری جهت آبیاری فضای سبز واگذار نماید.
استان هرمزگان در حال حاضر با بحران کم آبی مواجه است و در این بحران ، آبیاری فضای سبز شهری بندرعباس با آب شرب مورد انتقاد بسیار مسئولان استان و مردم است.
در همین راستا نیز مسئولان شهرداری با همکاری آب و فاضلاب اقدام به جداسازی منابع آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب کرده اند.
براساس اعلام مسئولان میزان مصرف کنونی فضای سبز شهری از آب شرب حداکثر 20 لیتر در ثانیه است.
اکنون 80 درصد از فضای سبز شهری از آب شرب جدا و 20 درصد با آب شرب آبیاری می شوند.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید