خبر فوری

روستای حسنلنگی میزبان شهدای غواص خط شکن

هرمزبان: فردا یکشنبه مراسم استقبال و تکریم از شهدای غواص وخط شکن از جاده اصلی به سمت مسجد صاحب الزمان (عج) روستای حسنلنگی بالا برگزار می شود.

 ۱۷۵شهید غواص با لب های تشنه آمده اند تا یک ملت را سیراب کنند و کسی به خاطر کمبود آب٬ملت را ذلیل بیگانگان نکند. بیایید دستان دعا گوی خود را به تابوت های نورانی شهیدان متبرک کنیم تا به استجابت دعاهایتان مطئمن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،استان هرمزگان و شهرستانهای این استان میزبان شهداء غواصی خواهند بود که مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمند خود در مورد آنان چنین فرمودند: مجاهدت غواصان دریا دل عملیات کربلای چهار و  پنج٬ هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت. آنها همچنانی که خدای متعال فرموده است زنده اند. ما باید تلاش کنیم ارزش ها را٬ که آنها به خاطر آن در این میدان وارد شدند را زنده بداریم…این شهیدان دریا دل و خط شکن متعلق به همه ی ملت ایرانند.

بر اساس این گزارش مردم مومن و شهید پرور روستای حسنلنگی فردا از ساعت ۸صبح میزبان فرزندان روح الله خواهند بود.

این مراسم یکشنبه ۱۸مرداد۹۴ از ساعت  ۸صبح از جاده اصلی بندرعباس میناب تا مسجد صاحب الزمان (عج) روستای حسنلنگی بالا تشیع خواهند شد . بعد از پایان این مراسم و در طول مسیر مردم روستاهای جلابی ودهنو هم به استقبال شهداء خواهند رفت.

گفتنی است،از این شهداء پیکر شش شهید عملیات کربلای ۴ در ام الرصاص و یک شهید عملیات والفجر ۸ در زبیدات تفحص شده است٬کوچکترین شهید ۱۵ سال وبزرگترین ۲۵ سال و مابقی هم بین ۱۷ تا ۱۸ سال سن دارند.

 روستای حسنلنگی در۵۵کیلومتری مرکز استان هرمزگان شهر بندرعباس و در بخش تخت قرار دارد.

 

منبع: وبلاگ خبری روستای علی آباد

با تشکر از مدیر وبلاگ خبری روستای علی آباد که این گزارش را به هرمزبان ارسال نمودند.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید