خبر فوری

مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فردا پایان می‌یابد

– اخبار بین الملل –

به گزارش هرمزبان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد فردا آخرین روز از مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

شماری از نامزدان احتمالی از جمله اشرف غنی رئیس جمهور کنونی و عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان تا کنون برای ثبت نام در این روند اقدامی نکرده‌اند.

آغاز دوباره روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اشرف غنی خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که اشرف غنی از کمیسیون انتخابات افغانستان خواسته تا مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تمدید کند.

«معاذالله دولتی» معاون کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که موضوع تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور اصلا مطرح نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، روند ثبت نام نامزدان انتخابات فردا به پایان خواهد رسید.

معاون کمیسیون انتخابات افغانستان خاطرنشان کرد که تمدید مهلت ثبت نام می‌تواند سایر برنامه‌های کاری این کمیسیون را نیز با تاخیر روبرو کند.

دولتی اظهار داشت: نامزدان احتمالی باید تا فردا برای ثبت نام در این روند به کمیسیون انتخابات افغانستان مراجعه کنند.

این در حالی است که تا کنون اشرف غنی رئیس جمهور کنونی و عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نتوانستند ترکیب تیم انتخاباتی شان را مشخص کنند.

در آغاز این روند 72 نفر بسته‌های اطلاع رسانی برای ثبت نام در روند انتخابات ریاست جمهوری را دریافت کردند اما تنها شماری از نامزدان ثبت نام کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید