خبر فوری

نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان در قشم گشایش یافت

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در این شهرستان گشایش یافت.

وی افزود:این نمایشگاه با حضور هشت شرکت از کشور‌های نروژ، فرانسه، اسپانیا، کره جنوبی، چین، ترکیه و چهل شرکت از سراسر کشور برپا شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری‌های روز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت شیلات و تمهید ات لازم برای برقراری تماس مستقیم فعالان داخلی و خارجی این صنعت، از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

حمیدرضا مومنی افزود: تولید ٨٠ هزار تن ماهی در قفس و اختصاص دو هزار و ٤٠٠ هکتار زمین برای پرورش میگو در قشم از برنامه‌های این سازمان در برنامه ششم توسعه است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم پیش بینی کرد تا سال هزار و ٤٠٠ حدود ١٥ هزار تن میگو در قشم تولید شود که بیش از ٩٠ درصد آن صادر خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: پارسال هرمزگان با ٢٧٦ هزار تُن صید، در کشور پیشرو بود.

محسن یکتاپور افزود: ٤٠ هزار تُن آبزی پارسال از هرمزگان به کشور‌های فرانسه، چین و هنگ کنگ صادر شد.

نخستین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در قشم دی ماه پارسال با حضور بیش از ۳۰ شرکت داخلی و خارجی در این جزیره برگزار شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید